۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱:۰۱

رئیس انجمن خوشنویسی استان بوشهر:

هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در جوامع بشری است

هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در جوامع بشری است

بوشهر- رئیس انجمن خوشنویسی استان بوشهر گفت: هنر زیبای خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در تمام جوامع بشری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی پنجشنبه شب در آئین اختتامیه نمایشگاه ساحت سطر و تقدیر از پیشکسوتان هنر خوشنویسی، بیان کرد: انجمن خوشنویسی هشت دفتر فعال در شهرستان‌های استان دارد که در بحث آموزش و توسعه و گسترش این هنر فعالیت می‌کنند.

رئیس انجمن خوشنویسی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه خوشنویسی در کشور سرآمد است، اظهار کرد: ۳۰ خوشنویس در رده ممتاز و فوق ممتاز در بوشهر خود گواهی بر این ادعا است.

موسوی افزود: علت نام‌گذاری نمایشگاه خوشنویسی با عنوان ساحت سطر به دلیل معنای زیبای این دو کلمه بود که ساحت به معنی قلمرو و گستره و سطر به معنی یک خط‌نوشته است.

هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در جوامع بشری است

وی ادامه داد: ۵۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که با کلمه بسم‌الله شروع و پایان می‌یافت که جایگاه و اهمیت «نقطه» را در زندگی بیان می‌کرد.

موسوی هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در تمام جوامع بشری است، عنوان کرد: هنرمندان از طریق همین سطرهای زیبا افکار را بیان و ناشناخته‌ها را معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: توسعه و ترویج هنر خوشنویسی استان را مدیون پیشکسوتان و اساتید برجسته هستیم که با تلاش خود توانسته‌اند این هنر گرانبها را به خوبی در بین جوانان و نوجوانان گسترش دهند.

رئیس انجمن خوشنویسی استان ضمن تبریک هفته هنر خوشنویسی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب و برجسته در انجمن برنامه‌ریزی شده که زمان برگزاری آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 5916544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha