۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۸

گفت‌وگوی مهر؛

۹۲ درصد تصادفات منجر به فوت شهر اراک مربوط به عابرین است

۹۲ درصد تصادفات منجر به فوت شهر اراک مربوط به عابرین است

اراک- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکزی گفت: حدود ۹۲ درصد تصادفات درون شهری منجر به فوت شهر عابرین پیاده هستند.

سرهنگ علی حسینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار بالا تصادفات درون شهری معابر اراک گفت: بحث ترافیک و سوانح ترافیکی از موضوعات مهم جامعه است به گونه‌ای که در تصادفات معابر درون شهری اراک در ۶ ماهه امسال ۵۰ نفر تلفات جانی داشته‌ایم که این آمار نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی تصادف منجر به فوت همراه است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تصادفات مربوط به شهر اراک، ساوه، محلات، خمین، دلیجان و شازند است و خوشبختانه این آمار در شهرهای ساوه، دلیجان، اراک خمین، دلیجان و شازند نسبت به مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

افزایش پنج درصدی تصادفات درون شهری اراک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: در شهر اراک علی رغم اقدامات مناسب همچون اصلاح نقاط حادثه خیز و احداث روگذر و زیرگذر، آمار تصادفات درون شهری همچنان روند افزایشی داشته و نسبت به مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان تصادفات جرحی نیز نسبت به سال گذشته در شهر اراک افزایش داشته است، اضافه کرد: ضروری است تمام مسئولین شهری ذیربط نسبت به ایمن سازی معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: سرعت یکی از چالش‌های پیش رو در تصادفات منجر به فوت و جرح در شهر اراک است که در نشست شورای ترافیک و شورای راهبردی گزارشی از تصادفات و نگرانی در خصوص افزایش تصادفات ارائه و مقرر شد در خصوص آرام سازی معابر و اصلاح نقاط حادثه خیز اقداماتی انجام شود.

سرهنگ حسینی گفت: خیابان‌های شهید آنجفی، شهیدان رجایی و باهنر، بلوار کشاورز، ۱۵ خرداد، منابع طبیعی، آیت الله اراکی، جهان پناه، شریعتی، شهید شیرودی، کمربند جنوبی و شمالی جز معابر پر خطر بودند که تاکنون شناسایی شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی ادامه داد: در خصوص تصادفات به ویژه عابر پیاده قرار شد شهرداری اقداماتی از جمله اصلاح سرعت گیرها، کاهش عرض معابر و نصب دوربین‌های کنترل سرعت هوشمند همچون دوربین‌های سرعت متوسط در دستور کار قرار دهد و مقرر شد شهرداری نسبت به نصب ۱۶ دوربین اقدام کند.

ایمن سازی معابر توسط شهرداری‌ها

وی ادامه داد: درگاه عابر پیاده و پل‌های عابر پیاده مشخص شده است گرچه بر این باور هستیم شهرداری باید تلاش بیشتری برای ایمن سازی معابر و همچنین نصب گذرگاه‌های عابر پیاده و آرام سازی وسایل نقلیه در نزدیکی گذرگاه‌های عابر پیاده داشته باشد.

حسینی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی از تمام ظرفیت‌های خود برای کاهش تصادفات بهره گیری کرده اما آنچه مهم است تأمین زیر ساخت‌ها است و شهرداری باید در این راستا حساسیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: مشکل دیگر در بحث تصادفات، موتور سیکلت‌ها هستند و استقبال عمومی برای استفاده از این وسیله به دلیل ارزان بودن و صعب الوصول بودن بالا است که از اداره صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم به شرکت‌های تولید کننده موتور سیکلت و وارد کنندگان این وسیله ابلاغ کنند که کلاه ایمنی جزو وسایل ضروری در تولید موتور سیکلت است همانگونه که کمربند ایمنی از لوازم ضروری سایر خودروها است.

حسینی گفت: مردم باید خود را مسئول بدانند و نسبت به تردد موتور سیکلت در معابر عابرپیاده اعتراض کنند نباید فقط نظاره گر اقدام پلیس باشند چرا که قریب به ۹۲ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده است که راکبان موتور سیکلت و سرعت بالا رانندگان درون شهری بیشترین سهم را در این راستا دارند.

وی ادامه داد: حداکثر سرعت در معابر درون شهری ۶۰ کیلومتر است اما برخی بیش از این سرعت رانندگی می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: در صورتی که سه عامل رعایت سرعت، استفاده از کلاه ایمنی و اینکه عابر پیاده محل حرکت خود را بداند بین ۵۰ تا ۶۰ درصد میزان تصادفات کاهش می‌یابد.

کد خبر 5918188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha