۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

افزایش سطح زیر کشت زرشک در خراسان جنوبی به ۲۴ هکتار

افزایش سطح زیر کشت زرشک در خراسان جنوبی به ۲۴ هکتار

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی گفت: با حمایت های صورت گرفته سطح زیر کشت زرشک در خراسان جنوبی از ۱۹ هکتار به ۲۴ هکتار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی زرشک اظهارکرد: با توجه به وجود محصولات کشاورزی مزیت دار زرشک، زعفران و عناب و…، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرح جامع گردشگری کشاورزی استان را تدوین کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح پس از تصویب برای استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی در حوزه گردشگری اجرایی شود.

وی افزود: کمک به ایجاد بازارهای جدید فروش زرشک، توجه به صادرات و حضور در بازارهای جهانی، ارتقاء کیفیت، بهره وری و توجه به سرمایه گذاری در این حوزه از جمله اهداف برگزاری جشنواره زرشک خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که در سال گذشته شاهد امضای توافق نامه‌های خوبی در جشنواره بودیم، ادامه داد: اما زمانی اهداف جشنواره محقق می‌شود که خروجی مناسبی برای کمک به معیشت کشاورزان سخت کوش داشته باشد.

قناعت با بیان اینکه راه اندازی دبیرخانه دائمی زرشک در استان و افتتاح مرکز تحقیقات زرشک و عناب در قاین از نتایج جشنواره سال گذشته بود، اظهار کرد: امروز هم رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور سه قول برای ایجاد تحول در حوزه زرشک داد که امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه، تا سال آینده شاهد اجرای آنها باشیم.

وی بیان کرد: با تغییر کاربری در برخی اراضی، زمین‌هایی برای ایجاد بارگاه زرشک واگذار شد و با هماهنگی که با مدیرکل برنامه ریزی و اقتصادی وزارت کشاورزی انجام شد، با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان، برای ایجاد بارگاه‌های زرشک تسهیلات پرداخت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۵۲ هزار خانواری که از فروش زرشک، زعفران و عناب بهره مند می‌شوند، ۳۸ هزار خانوار تولید کننده زرشک استان هستند، افزود: برای تحقق شعار سال در حوزه محصولات کشاورزی، به ویژه زرشک، توجه جدی مسئولان به افزایش ارزش افزوده آن و حل مشکلات زرشک کاران نیاز است.

قناعت یادآور شد: ۱۹ هکتار اراضی زیر کشت زرشک خراسان جنوبی با حمایت‌های صورت گرفته به ۲۴ هکتار افزایش یافت.

گفته استاندار خراسان جنوبی برای افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان، توجه ویژه ای به صندوق سرمایه گذاری بخش کشاورزی خراسان جنوبی شده است.

کد خبر 5921762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha