۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶

معاون دادگستری اردبیل:

صدور مجوزهای برداشت از معادن اردبیل کارشناسی انجام شود

صدور مجوزهای برداشت از معادن اردبیل کارشناسی انجام شود

خلخال- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ضروری است تا در راستای اعتمادسازی و افزایش نظارت‌های قانونی صدور مجوزهای معادن شن و ماسه به صورت کارشناسی انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد عصر سه‌شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خلخال اظهار کرد: به لحاظ اینکه در موضوع صدور مجوزهای برداشت شن و ماسه هم مبحث حمایت از سرمایه‌گذار مطرح است و هم رعایت حقوق مردم و پیشگیری از هرگونه تنش اجتماعی، تشکیل جلسه با موضوع یاد شده و بررسی مشکلات مربوطه در این زمینه را از ضروریات دانسته و باید تدابیری اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه با اولویت رعایت حقوق مردم و پیشگیری از هرگونه آسیب و تنش اجتماعی باید انجام شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: برای اعتمادسازی و نظارت بر حسن اجرای قوانین باید فرآیند صدور مجوزهای صادره با بازدید میدانی، بررسی‌های کارشناسی و با در نظر گرفتن قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه و بررسی صلاحیت و اهلیت متقاضیان از ناحیه اداره کل صنعت و معدن استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با نظارت بازرسی استان مجدداً مورد پالایش قرار گیرد و در صورتی که مجوزی برخلاف مقررات قانونی صادر شود، پیگیری و اقدام قانونی لازم صورت پذیرد.

جوانمرد افزود: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی متولی امر در مورد نظارت بر نحوه فعالیت و عملکرد کارگاه‌های برداشت شن و ماسه، با جدیت و به صورت مستمر و با بازدید کارشناسان مرتبط از کارگاه‌های یاد شده بر وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است با صاحبان و متصدیان کارگاه‌ها جلسه توجیهی داشته و رعایت موارد لازم قانونی را تفهیم و متذکر شوند.

جوانمرد مداخله شورای معدن استان را در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه اعمال و یا عدم اعمال محدودیت و یا ممنوعیت در صدور مجوزهای مربوط به معادن شن و ماسه در حوزه شهرستان خلخال را ضروری دانست.

وی اضافه کرد: اقدامات شورای معدن استان با در نظر گرفتن اولویت‌های شهرستان خلخال در حوزه سرمایه‌گذاری و آمایش سرزمینی و با اخذ نظریات کارشناسی از مراجع مرتبط و با عنایت به مخاطرات زیست محیطی می‌تواند نقش مؤثری در ساماندهی نحوه صدور مجوز برداشت شن و ماسه در حوزه شهرستان خلخال با لحاظ مراتب یاد شده داشته باشد.

معاون مقام عالی قضائی اردبیل بیان کرد: قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه در این حوزه باید با جدیت از ناحیه دستگاه‌های متولی امر اجرا شده و در صورت سهل‌انگاری و ترک فعل مدیران در این زمینه اقدام قانونی لازم انجام شود به طوری که هیچ مماشاتی با خاطیان امر صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 5926991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha