۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲

مدیر آموزش و پرورش بخش جلگه رخ اعلام کرد؛

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس بخش رخ تربت حیدریه

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس بخش رخ تربت حیدریه

تربت حیدریه- مدیر آموزش و پرورش بخش جلگه رخ گفت: بیست و ششمین انتخابات شورای دانش آموزی بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قلی زاده صبح پنجشنبه در حاشیه برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و ششمین انتخابات شورای دانش آموزی بخش جلگه رخ با شعار شورای دانش آموزی پیشران تحقق ایران قوی و به یاد شهدای مظلوم فلسطین در سطح مدارس بخش رخ جهت تعیین اعضای شورا برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بخش جلگه رخ افزود: انتخابات شورای دانش آموزی فرصتی مغتنم برای دانش آموزانی که قرار است در آینده وظایف سنگین‌تری را برعهده بگیرند، محسوب می‌شود.

وی گفت: در این انتخابات ورود به مسائل کلان و مداخله در سرنوشت کشور تمرین می‌شود.

قلی زاده: گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری و تحول خواهی در عرصه‌های مختلف آموزشی و اجتماعی از اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی است.

مدیر آموزش و پرورش بخش جلگه رخ اضافه کرد: انتخابات شورای دانش آموزی زمینه ساز رشد مهارت فردی، اجتماعی، توسعه، همیاری در امور آموزشی و پرورشی و تعامل میان آنان و مسئولان خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی در راستای تحقق اصل دانش آموز محوری و مشارکت مؤثر دانش آموزان در تصمیم گیری و تصمیم سازی برگزار می‌شود.

قلی زاده بیان کرد: در این انتخابات تعداد ۵ هزار و ۴۴۳ نفر از دانش آموزان شرکت کرده اند که از این بین ۸۰۰ نفر داوطلب ۳۵۰ نفر به عنوان عضو اصلی و بقیه به عنوان عضو علی البدل جهت تصدی این سمت را انتخاب خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش بخش جلگه رخ تصریح کرد: دانش آموزان از پایه سوم ابتدایی به بعد می‌توانند داوطلب عضویت در شوراهای دانش آموزی مدارس شوند و در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی از پایه سوم تا دوازدهم را شامل می‌شود اظهار کرد: دانش آموزانی که توانایی مشارکت در مدیریت آموزشگاه‌ها را با مدیران و معاونین مدارس دارند کاندید این انتخابات می‌شوند.

گفتنی است؛ نتایج انتخابات شورای دانش آموزی تا ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود و دانش آموزان منتخب در اخذ تصمیم و فرایند مشاوره در کنار مدیر مدرسه خواهند بود.

کد خبر 5928327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha