۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۷:۱۲

سرگزی:

رسالت معلمان تربیت نسلی مأنوس با اندیشه‌های ناب اسلام است

رسالت معلمان تربیت نسلی مأنوس با اندیشه‌های ناب اسلام است

دبیر کل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی گفت: هیچ رسالتی برای معلمین بالاتر از تعلیم و تربیت نسلی مأنوس با اندیشه‌های ناب اسلامی و مکتب سردار سلیمانی نیست.

ناصر سرگزی دبیر کل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری مهر گفت: سیزدهم آبان ماه تبلور نجابت، دانایی و تربیت الهی جوانان این مرز و بوم است. یادروز حماسه‌های دانش آموزان و دانشجویانی که ذات پاک خویش را در مکتب خمینی کبیر پرورانده بودند و برای حماسه سرایی قرار نداشتند.

وی ادامه داد: حماسه سرایان آبان ماه نسلی بودند که درس دشمن شناسی را از معلم و معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) آموخته و جان فدا کردن و شهادت خواهی را از مدرسه عاشورای حسینی فرا گرفته بودند.

به گفته دبیر کل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی امروز در نقطه‌ای که ما ایستاده ایم اهمیت دشمن شناسی و برخورد عاشورایی اگر بیش از ایام انقلاب اول و انقلاب ثانی نباشد قطعاً کمتر از آن نیست.

سرگزی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به لطف خون جوانان پاک نهاد مکتب خمینی و تحت رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مرحله‌ای نو از حیات خود قرار گرفته است. گام دوم انقلاب اسلامی نه فقط بیانیه‌ای تشریحی که تکلیفی است بس گران بر شانه‌های تک تک آحاد جامعه اسلامی ما که باید آن را به دوش کشیم.

دبیر کل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان حرکتی تاریخی در سپهر سیاسی ایران، رهیافت نوینی را در خصوص بصیرت افزایی نسل جوان ایران به عنوان جامعه‌ای اسلامی، بر آحاد دغدغه‌مندان این مرز و بوم تبیین کرد. امروزه نسل نوجوان و جوان ایران می‌بایست با الهام از مبارزات سیاسی نسل‌های پیشین خود، تفکر توحیدی و استکبارستیز ایرانی را تداوم بخشیده و آن را به عنوان الگویی مستمر و مجرب، در مجموعه‌های دانش‌آموزی پایدار سازند.

وی ادامه داد: با توجه به اصول مذکور در خصوص رویکرد آینده‌نگرانه جامعه کشور، بدیهی است که نقش هادی و مسوولانه این امر خطیر را معلمین دلسوز و انقلابی میهن اسلامی بر عهده گیرند؛ تا با مجاهدت‌های علمی و فرهنگی خود در عرصه عظیم تمدن‌سازی، گامی بزرگ در پیشرفت ایران اسلامی عزیز و مقتدر بردارند. بدون شک امروزه هیچ رسالتی برای معلمین و اقشار فرهیخته کشور، بالاتر از تعلیم و تربیت نسلی مأنوس با اندیشه‌های ناب اسلامی و مکتب سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی نیست؛ تا آینده مقتدر نظام جمهوری اسلامی ایران و ایران اسلامی، با اتکا به تلاش‌های بی‌وقفه جوانان بصیر و عالم کشورمان تضمین شود.

دبیر کل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی گفت: در این راستا جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی به جهت پیشبرد اهداف متعالی بیانیه گام دوم و اقدام در راستای تقریب به آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه علم و فرهنگ، با شهدای معزز و گرانقدر اسلام بالاخص شهدای معصوم دانش آموز کشور تجدید عهد و پیمان می‌نماید تا نسبت به انجام تکلیف دینی و ملی خود در تعلیم و تربیت تمدن اسلامی پیشگام باشد.

وی افزود: جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی متعهد می‌شود بیش از پیش در راستای انجام تکالیف شرعی و ملی خود در پرورش جوانان طراز انقلاب، نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استوار باشد و موجبات رضایت امام شریف امت اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) را فراهم سازد.

کد خبر 5931329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha