لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز سی‌وسوم؛

نبرد سنگین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در غزه

نبرد سنگین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در غزه

نیروهای گردان‌های قسام با ده‌ها خمپاره سنگین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به نوار غزه نفوذ کرده بودند را در محورهای شمال غرب و جنوب شهر غزه هدف قرار دادند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که نیروهای مقاومت فلسطین به حملات گسترده خود علیه عناصر متجاوز که قصد نفوذ زمینی به غزه را دارند ادامه می‌دهند رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از تانک‌های از دور خارج شده خود برای حمله به غزه استفاده می‌کند.

نبرد سنگین مقاومت با نظامیان صهیونیست در غزه

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) با ده‌ها خمپاره سنگین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به نوار غزه نفوذ کرده بودند را در محورهای شمال غرب و جنوب شهر غزه هدف قرار دادند.

علاوه بر این جنگ‌افزارهای دشمن صهیونیستی در محور جنوب غزه با خمپاره‌های سنگین گردان‌های قسام مورد هدف قرار گرفتند.

مبارزان قسام نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی که در یک ساختمان در شمال بیت حانون سنگر گرفته بودند را با راکت ضدنفر هدف قرار دادند.

همچنین پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الشیخ عجلین در کمین گردان‌های قسام گرفتار شدند. قسام اعلام کرد که در این کمین تعدادی از نظامیان دشمن کشته شده و بقیه آن‌ها نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که جنگ‌افزارهای دشمن را در محور جنوب غزه با خمپاره هدف قرار داده است.

علاوه بر این گردان‌های قدس از حمله خمپاره‌ای به جنگ‌افزارهای دشمن در اطراف شهرک صهیونیستی کیسوفیم خبر داد.

همچنین مبارزان گردان‌های قدس نظامیان و جنگ‌افزارهای دشمن صهیونیستی در منطقه التوام در شمال غرب غزه را با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

ابوعبیده: ۱۳۶ جنگ‌افزار دشمن به صورت کلی یا جزیی نابود شدند

 ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در سخنانی گفت: تداوم مبارزه و مقابله مبارزان خود با حمله صهیونیست‌ها در تمامی محورهای عملیات زمینی دشمن را اعلام می‌کنیم. ۱۳۶ جنگ‌افزار دشمن به صورت کلی یا جزیی نابود شدند و از روند فعالیت خارج شدند. مبارزان ما جنگ‌افزارهای دشمن را منهدم کردند و بسیاری از نظامیان دشمن را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.  ما با نیروهای زبده خود مشغول عملیات هستیم، به پشت خطوط دشمن نفوذ می‌کنیم و برای نظامیان و تانک‌های آنها کمین می‌گذاریم.

ابوعبیده ادامه داد: تک‌تیراندازهای ما به هدف قراردادن نظامیان اشغالگر ادامه می‌دهند و توپخانه ما استحکامات آنان را مورد هدف قرار می‌دهد. دشمن از درگیری کامل با مبارزان ما پرهیز می‌کند. تاکید می‌کنیم که تنها راه آزادی اسرا معامله تبادل اسیران به طور کامل یا مرحله‌ای است. این دشمن است که در مسیر اقداماتی که برای آزادی اسرا و افراد خارجی انجام شده سنگ‌اندازی می‌کند و جان آنان را به خطر می‌اندازد. تعداد کشته‌های اسرا دلیلی بر ستم‌کاری و تکبر دشمن است.

وی ادامه داد: ای مبارزان ملت ما و ای هواداران ما در تمامی فلسطین برای به زیرکشیدن نقشه‌های صهیونیستی آماده شوید. به اشغالگران اعلام می‌کنیم که مرحله‌ای دیگر از خشم و مقاومت در غزه، کرانه باختری، قدس و تمامی جبهه‌ها و میادین در راه است. در دقایق پیش‌رو گوشه‌ای از شکوه مبارزان خود، نبرد آنان با دشمنان که در ساختمان‌ها سنگر گرفته‌اند و شکار تانک‌های دشمن و انهدام آن‌ها را به نمایش خواهیم گذاشت.

سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز آبهای یمن

نیروهای مسلح یمن امروز چهارشنبه اعلام کرد که یک پهپاد آمریکایی از نوع MQ۹ را بر فراز آبهای منطقه ای یمن سرنگون کرده‌اند.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است:این پهپاد آمریکایی در حال انجام اقدامات تجاوزکارانه، رصد و جاسوسی بر فراز آبهای منطقه ای یمن در راستای حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی بود.

همچنی در این بیانیه آمده است: این پهپاد با موشک زمین به هوا مناسب سرنگون شد. نیروهای مسلح یمن بر حق مشروع در دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات خصمانه تاکید دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: تحرکات تجاوزکارانه نیروهای مسلح یمن را از تداوم اجرای عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی در حمایت و یاری ملت مظلوم فلسطین باز نمی دارد.

عبدالسلام: مسلمانان چرا غزه را یاری نمی‌کنند؟

محمد عبداسلام سخنگوی انصارالله یمن در جدیدترین موضع گیری خود درباره غزه گفت: جهان اسلام امروز در معرض آزمون سختی در قبال کشتار صهیونیستی-آمریکایی برای دومین ماه متوالی در غزه قرار دارد.

وی اعلام کرد: غرب به سرعت اقدام به برقراری پل هوایی به سمت رژیم صهیونیستی برای رساندن تجهیزات نظامی مرگ آور و قتل و کشتار کرد در حالی که هیچ حمایتی از سوی کشورهای اسلامی از غزه محاصره شده و خونین وجود ندارد.

سخنگوی انصارالله یمن بیان کرد: آیا با عقل جور در می آید که حمایتی از جانب کشورهای اسلامی از غزه به عمل نیاید؟ مسلمانان در قبال غزه کجایند؟

عبدالسلام از کشورهای اسلامی خواست که درباره نکبت جدید فریاد برآورند و حمایت و ایستادگی خود با غزه را اعلام کنند و مانع از ارتکاب جنایات بیشتر از سوی رژیم صهیونیستی شوند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در برابر طوفان خشم مسلمانان در صورتی که حملات وحشیانه به غزه متوقف نشود، قرار خواهد گرفت.

حمدان: ارتش شکست خورده اشغالگران انتقام خود را از غیرنظامیان می گیرد

اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ارتش شکست‌خورده رژیم صهیونیستی انتقام شکست خود در برابر مقاومت را از طریق کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه می‌گیرد.

حمدان گفت: مقاومت هر روز به دشمن خسارات مالی و جانی وارد می‌کند. تعداد واقعی کشته‌شدگان دشمن چند برابر آماری است که ارتش اشغالگر قدس اعلام می‌کند.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: نتانیاهو مسئول مانع‌تراشی در برابر آزادی اسرای خارجی است که حماس آمادگی خود برای آزادی آنان را اعلام کرده است. باید شرایط امنیتی پیش از آزادی اسرای خارجی جهت تضمین سلامت آنان فراهم شود.

وی در ادامه افزود: دولت آمریکا با نشان‌دادن چراغ سبز به ارتش اشغالگر قدس، مسئول جنایاتی است که اشغالگران هر روزه در نوار غزه مرتکب می‌شوند.

حمدان ادامه داد: از نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض می‌خواهیم که موضعی قاطع در خصوص قطع روابط با رژیم اسرائیل اتخاذ کنند. از مؤسسات بین‌المللی دعوت می‌کنیم که هیات‌هایی را به غزه بفرستند تا ثابت شود فرماندهان حماس در بیمارستان‌ها حضور ندارند.

وی افزود: حمله به ملت ما باید به شکل فوری متوقف شود. به نتانیاهو می‌گوییم که مقاومت تو را به پرداخت هزینه آزادی نظامیانت مجبور خواهد کرد. ارتش اشغالگران از روز نخست عملیات زمینی خود در جا می‌زند و نمی‌تواند پیش‌روی کند.

حمدان ادامه داد: سخن از ناتوانی دولت آمریکا برای توقف جنگ غیرمعقول و باورناپذیر شده است. دشمن گمان کرد که می‌تواند از طریق عادی‌سازی روابط حقوق ملت فلسطین را زیر پا بگذارد.

تداوم جنایات علیه ساکنان غزه در سایه سکوت جامعه جهانی

ارتش رژیم صهیونیستی در سایه سکوت جهانی به جنایات بی‌رحمانه خود علیه غیرنظامیان در غزه ادامه می‌دهد و منازل، بیمارستان‌ها، مدارس و مساجد این باریکه را هدف قرار می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود، دو منزل مسکونی را در بیت لاهیا واقع در شمال غزه هدف قرار داد و ۱۹ فلسطینی را به شهادت رساند.

علاوه بر این ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را نیز بمباران کرد. همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی یک ساعت ۳ مسجد را در خان‌یونس بمباران کردند. بمباران این منطقه در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده مناطق جنوبی نوار غزه، امن هستند.

اطراف جبالیا واقع در شمال غزه و شهرک الشجاعیه در شرق غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

حملات جدید موشکی مقاومت

حملات موشکی مقاومت فلسطین به مواضع و شهرک‌های صهیونیستی در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که «نیر اسحاق»، «علومیم» و «کیبوتس کفار عزه» را موشک‌باران کرده است.

شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه نیز از سوی مقاومت فلسطین موشک‌باران شد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در «مفتاحیم» را موشک‌باران کرد.

در نتیجه حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «کیسوفیم» به صدا درآمده است.

نبرد سنگین مقاومت با نظامیان صهیونیست

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: مقاومت با نظامیان اشغالگر که تلاش دارند به سوی میدان النابلسی در غرب غزه پیش‌روی کنند مقابله می‌کند.

گردان‌های قدس اعلام کرد که چندین جنگ‌افزار و خودرو زرهی دشمن صهیونیستی را با چندین خمپاره سنگین در اطراف هتل «المشتل» واقع در شمال غرب غزه هدف قرار داده است. علاوه بر این گردان‌های قسام اطراف موضع نظامی مارس را با خمپاره سنگین هدف قرار داد.

علاوه بر این گردان‌های قسام اعلام کرد که دو تانک صهیونیستی دیگر را در منطقه التوام و شمال بیت حانون با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و آن را به آتش کشیده است. بدین ترتیب تعداد جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی که از صبح امروز تاکنون توسط مبارزان قسام منهدم شده‌اند به ۱۷ جنگ‌افزار می‌رسد.

هلاکت و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست در حمله مقاومت لبنان

خبرنگار المنار گزارش داد که یک هدف نظامی اسرائیلی با موشک در شهرک دوویو هدف قرار گرفته است.

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی هم اطراف یارون را گلوله باران کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در واکنش به جنایت دشمن صهیونیست در هدف قرار دادن یک آمبولانس، رزمندگان مقاومت در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی امروز چهارشنبه، با سلاح دقیق نیروهای پیاده ارتش اشغالگر را در نزدیکی پادگان دوویو هدف قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

ضربات مهلک مقاومت به ارتش تل آویو و انهدام چند تانک دیگر

گردان‌های قسام از نبرد سنگین با نظامیان رژیم صهیونیستی و شکار چند تانک دیگر این رژیم خبر داد.

گردان‌های قسام در بیانیه‌هایی نظامی اعلام کرد که دو تانک دیگر اشغالگران اسرائیلی را در نزدیکی میدان التوأم با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

قسام همچنین از انهدام یک تانک و یک نفربر دیگر در محور شمال اردوگاه الشاطئ با راکت یاسین ۱۰۵ خبر داد.

قسام در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در جنوب شهر غزه با موشک هدایت شونده کنکورس هدف قرار داده است.

قسام از صبح امروز تا این لحظه ۱۳ خودروی زرهی (۱۰ تانک، دو نفربر و یک خودروی زره‌پوش دیگر) را منهدم کرده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادوات جنگی دشمن را در محور جنوب غزه با گلوله‌های خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

همچنین سرایا القدس با آر پی جی یک تانک مرکاوای ۴ ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال غرب شیخ رضوان هدف قرار داد.

حمله جدید مقاومت لبنان به نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان ما قبل ازظهر امروز به وقت محلی، نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پایگاه شومیرا هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: رزمندگان ما، تلفاتی به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد کردند.

شمار شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰۵۶۹ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰ هزار و ۵۶۹ نفر افزایش پیدا کرده است.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد: دشمن صهیونیست طی ساعات گذشته مرتکب ۲۷ کشتار شده است که بر اثر آن ۲۴۱ نفر دیگر شهید شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از میان ۱۰ هزار ۵۶۹ شهید، چهار هزار و ۳۲۴ نفر از آنان را کودکان و دو هزار ۸۲۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

هلاکت یک نظامی دیگر رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یک نظامی دیگر این رژیم در غزه خبر داد.

منابع عبری اعلام کردند که یوناتان حتسور ۲۲ ساله نظامی یگان شیلداگ روز گذشته در نبرد شمال غزه کشته شده است.

حملات جدید موشکی مقاومت به رژیم صهیونیستی

منابع عبری زبان اعلام کردند آژیر خطر مجدداً در شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه به صدا درآمده است.

جنگ افزار دشمن در کزوویم هدف قرار گرفت

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را در پایگاه کزوویم هدف حمله راکتی سختی قرار داده است.

یک تانک دیگر دشمن صهیونیست شکار شد

گردان‌های قسام نیز اعلام کرد یک تانک دیگر اشغالگران اسرائیلی را در منطقه التوأم با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. قسام همچنین اعلام کرد که تک‌تیراندازان این گردان‌های یک نظامی اسرائیلی را در منطقه التوام مستقیماً هدف قرار داده‌اند.

حمله راکتی به شهرک های عولمیم و کفار غزه

سرایا القدس نیز اعلام کرد شهرک عولمیم و کفار عزه را هدف حمله راکتی قرار داده است.

۹ شهید در حمله جدید رژیم صهیونیستی

حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به محوطه‌های بیمارستان اندونزیایی غزه، ۹ شهید برجای گذاشت.

حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به شرق رفح

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شرق استان رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

حمله رژیم صهیونیستی به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه

هلال احمر فلسطین از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه در مسیر مناطق شمالی نوار غزه خبر داد.

عملیات ضدصهیونیستی در شرق نابلس

منابع محلی از وقوع عملیات تیراندازی در شهرک الون موریه در شرق نابلس خبر دادند.

انهدام تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دست نیروهای فلسطینی

شاخه نظامی حماس اعلام کرد: نیروهای فلسطینی موفق شدند تعدادی از تجهیزات نظامی از جمله یک تانک و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با استفاده از دوش پرتاب «یاسین ۱۰۵» منهدم کنند.

این حمله نیروهای فلسطینی علیه جنگ افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال میدان التوام صورت گرفت.

الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در شمال و جنوب غرب شهر غزه همچنان ادامه دارد.

سرایا القدس نیز اعلام کرد که نیروهای فلسطینی موفق شدند با شلیک خمپاره و پرتاب نارنجک خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در محور غربی غزه را منهدم کرده و تعدادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

انهدام تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دست نیروهای فلسطینی

بیش از نیمی از بیمارستان‌های نوار غزه تعطیل شده‌اند

شبکه المیادین به نقل از مدیر بیمارستان کویتی غزه گزارش داد: بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه کاملاً تعطیل شده اند.

پیش از این سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که سیستم بهداشت و درمان غزه توان خدمات رسانی ندارد و باید آتش بس برقرار شود.

مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه نیز تاکید کرده بود: تاکنون هیچ گونه کمک پزشکی به دست بیمارستان‌های شمال غزه نرسیده است.

شبکه المیادین پیشتر گزارش داده بود که پزشکان بیمارستان ناصر در خانیونس عمل‌های جراحی بیماران خود را بدون بیهوش کردن آنها انجام می‌دهند چرا که امکانات لازم برای این کار وجود ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز هشدار داده بود که اوضاع انسانی در نوار غزه فاجعه بار بوده و آنچه که در این باریکه مشاهده می‌شود از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی سابقه است.

بیش از نیمی از بیمارستان‌های نوار غزه تعطیل شده‌اند

نیویورک تایمز: با وجود بمباران غزه فلسطینی‌ها خانه‌های خود را ترک نمی‌کنند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص اوضاع نوار غزه نوشت: با وجود اوضاع سختی که ساکنان شمال نوار غزه با آن رو به رو هستند اما فلسطینی‌های این مناطق با ترک منازل خود و حرکت به سمت جنوب غزه مخالفت می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود تلاش‌های ارتش اسرائیل برای گسترش حمله زمینی به نوار غزه، صدها هزار فلسطینی همچنان در مناطق شمالی این منطقه ساکن هستند. این در حالیست که حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اسرائیل علیه نوار غزه ادامه داشته و ساکنان این باریکه با کمبود مواد غذایی و پزشکی و کمک‌های بشردوستانه رو به رو هستند.

فلسطینی‌های ساکن مناطق شمالی نوار غزه در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز تاکید کردند: ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که مناطق جنوبی امن است اما در عین حال دست به کشتارهای گسترده‌ای در این منطقه می‌زند. کوچ اجباری یک اهانت به شمار می‌رود که آن را تحمل نمی‌کنیم.

پیشتر نیز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی تاکید کرده بود: محاصره نوار غزه توسط اسرائیل باعث شده آب تمیز و آشامیدنی در این منطقه پیدا نشود.

با وجود بمباران غزه فلسطینی‌ها خانه‌های خود را ترک نمی‌کنند

بمباران گسترده غزه و درگیری نیروهای مقاومت با عناصر متجاوز

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل حملات گسترده خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته اند. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش متجاوز صهیونیستی محله النصر و اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

بسیاری از فلسطینی‌های ساکن منازل مسکونی که در جریان این حملات وحشیانه بمباران شدند به شهادت رسیده و بسیاری دیگر نیز همچنان زیر آوار هستند.

موج جدید حملات هوایی علیه غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه تل الهوا واقع در غرب شهر غزه را بمباران کردند. توپخانه ارتش اشغالگر نیز مانند روزهای گذشته به حملات خود علیه اردوگاه الشاطی در غرب غزه ادامه می‌دهد.

در جریان بمباران منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. جنگنده‌های صهیونیستی یک منزل مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا در شمال غزه را نیز ویران کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر متجاوز که قصد نفوذ به مناطق نزدیک به اردوگاه الشاطی را دارند درگیر شده‌اند و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سمت ساحل نوار غزه خمپاره شلیک می‌کنند.

یورش گسترده به کرانه باختری و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده‌اند. تعداد زیادی از این عناصر اشغالگر به اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی حمله کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهر قلقیلیه واقع در کرانه باختری یورش بردند و نیروهای مقاومت در این شهر تلاش کردند با درگیری با عناصر متجاوز مانع پیشروی آنها شوند. صدای وقوع انفجارهای مختلف از این شهر به گوش رسیده است.

موج جدید حملات هوایی علیه غزه

عناصر صهیونیست محمد الاطرش یک خبرنگار فلسطینی را در منزلش در شهر الخلیل بازداشت کردند.

همچنین در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه بیرزیت واقع در رام الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

بولدوزرهای ارتش اشغالگر اقدام به تخریب اموال عمومی فلسطینی‌ها در محله کفرسابا واقع در شهر قلقیلیه کردند. آنها به منطقه ابودیس در شرق قدس اشغالی و تقوع و مراح رباح واقع در بیت لحم نیز یورش بردند.

افزایش تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک نظامی صهیونیست در جریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده و سه نظامی صهیونیست دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با این تلفات جدید، آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴۹ تن افزایش یافته است.

موج جدید حملات هوایی علیه غزه

استفاده از تانک‌های از دور خارج شده توسط صهیونیست‌ها / وحشت از قصد و نیت سید حسن نصرالله

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل نبود تجهیزات لازم تانک‌هایی که قرار بود چند روز قبل از دور خارج شده و وارد چرخه بازیافت شوند به محورهای درگیری برگردانده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند: دموکرات‌ها در آمریکا طرح پیشنهادی جمهوری خواهان مبنی بر ارائه بسته کمکی این کشور به اسرائیل به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد دلار را ناکام گذاشتند.

رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند: بسیاری از اسرائیلی‌های ساکن مناطق شمالی بدون دریافت دستورات لازم این مناطق را ترک کرده‌اند و کسانی که همچنان نزدیک مرزهای شمالی با لبنان ساکن هستند از تونل‌های حزب الله بیم دارند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: ارتش اسرائیل می کوشد مناطق جنوبی را به عنوان میدان اصلی درگیری تعیین کند اما منابع اطلاعاتی معتقدند که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قصد دیگری دارد.

در حال تکمیل

کد خبر 5933394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • داوود IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      6 1
      شجاع تراز مردم فلسطین ندیدم خدایا خودت به این مردم مظلوم کمک کن