۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳

امام جمعه زرین‌دشت:

بی توجهی به حوزه کتابخوانی خسارات فرهنگی بزرگی به بار می‌آورد

بی توجهی به حوزه کتابخوانی خسارات فرهنگی بزرگی به بار می‌آورد

زرین‌دشت - امام جمعه زرین‌دشت با انتقاد از وضعیت نابسامان حوزه کتاب و آمار کتابخوانی گفت: در جامعه‌ای که مردم و مسوولان توجهی به کتاب ندارند بدون شک متحمل خسارات بزرگ فرهنگی خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان زرین‌دشت با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: همچنان که دولت، نسبت به بسیاری از امور مردم همچون معیشت، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و آموزش مسؤول است باید به وضعیت ذهنی و حوزه فکری جوانان هم توجه ویژه کند زیرا جامعه‌ای که مردم آن با کتاب مأنوس نباشند، دچار فقر فکری و فرهنگی می‌شود.

حجت الاسلام دروند پور، با تاکید بر اینکه وظیفه دولت توزیع کتاب ارزان در بین مردم و حمایت از فعالان حوزه نشر است تصریح کرد با گسترش دسترسی به فضای مجازی، جامعه خالی از افراد کتابخوان شده و سرانه مطالعه در پایین‌ترین حد خود قرار گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ‌عمومی زرین دشت با بیان اینکه برخی مدارس شهرستان زرین دشت همچنان فاقد کتابخانه هستند که این نقیصه باید هرچه سریع‌تر جبران شود تاکید کرد: با ترویج فرهنگ کتابخوانی باید کتاب را در سبد خانوارها وارد کنیم.

کد خبر 5934981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha