۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد؛

شناسایی ۶۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در کاشان

شناسایی ۶۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی حدود ۶۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در منطقه کاشان خبر داد.

مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل دیابت و فشارخون سنین بالای ۱۸ سال در منطقه کاشان اظهار داشت: از ۲۰ آبان ماه لغایت ۱۵ دی ماه سال جاری در کشور اجرایی می‌شود.

وی ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و فشارخون بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: برنامه غربالگری و مراقبت فشارخون و دیابت در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر که هنوز برنامه پزشک خانواده شهری اجرا نمی‌شود و روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شهرهای مجری برنامه پزشک خانواده شهری اجرا می‌شود.

وی درخصوص نحوه اجرای بسیج ملی دیابت و فشارخون گفت: این طرح از طریق فراخوان و اطلاع رسانی همگانی از طریق رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی و فضای مجازی و تولید پلاکارد، پوستر، بنر و غیره پذیرش افراد گروه هدف در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت، اعزام تیم‌هایی به سازمان‌های دولتی و ایستگاه‌های مجری طرح و انجام پرسشگری و معاینه بالینی، تحویل مواد آموزشی و در صورت نیاز ارجاع به پزشک می‌باشد.

دلاوری از شناسایی حدود ۶۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در منطقه کاشان و آران و بیدگل خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۴ هزار و ۷۴ نفر به دیابت یعنی حدود هشت درصد جمعیت و ۳۴ هزار و ۸۹۶ نفر به فشار خون یعنی ۱۱ و نیم درصد جمعیت این دو شهرستان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد مرگ و میرها در بیماری‌های غیرواگیر ناشی از بیماری‌های قلبی است، گفت: بیماری‌های قلبی اگر کنترل نشوند هزینه بسیار زیادی دارند.

کد خبر 5935509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha