۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷

امام جمعه لاهیجان:

شهدا پژواک فرهنگ الهی هستند

شهدا پژواک فرهنگ الهی هستند

رشت - امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه شهدا پژواک فرهنگ الهی هستند، گفت: بصیرت لازمه جامعه سعادتمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی عصر شنبه در دوازدهمین یادواره شهدای صالحین استان گیلان اظهار کرد: برخی افراد نقش نگهدارنده، حافظ و ایمنی بخش را در جامعه ایفا می‌کنند که خداوند هم از آنها به نیکی یاد کرده است.

وی با بیان اینکه افراد صالح قوام بخش جامعه هستند، افزود: جامعه بدون صالحان و نیکان به بن بست و شکست می‌رسد، این افراد برای تعالی بخشی جامعه زاده شدند.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه صالحین و افراد مصلح جامعه را از فرهنگ شیطانی پاکسازی می‌کنند، گفت: جامعه بدون صالحان به سمت انزواطلبی، شیطان صفتی و نابودی می‌رود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه شهدا پژواک فرهنگ الهی هستند، اضافه کرد: شهدا صاحبان بقا هستند و حیات آنها به تعبیر آیت الله طباطبایی؛ حیات معطل نیست و آنها زنده اند و حرکت و نفوذ دارند.

وی با اشاره به ولایت پذیری شهدا افزود: ولایت پذیری، توجه به مسائل مهم جامعه و تصمیم سازی در امور، شهدا را از زمره مؤثرترین افراد جامعه قرار داده است.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه بصیرت لازمه جامعه سعادتمند است، گفت: بصیرت، آگاهی و بینش به مبانی حق جامعه را به سمت تعالی می‌برد و از این رو انقلاب اسلامی منادی بصیرت است.

سلیمانی با اشاره قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی در منطقه و جهان بیان کرد: قدرت ایران اسلامی در منطقه و جهان به برکت خون شهدا به دست آمده است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی در منطقه و جهان به راه افتاده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به ملت‌های جهان قدرت فریاد و آزادی داد تا از بند استکبار رهایی پیدا کنند.

سلیمانی با اشاره به فریب خوردگان فتنه سال گذشته بیان کرد: دشمن مبانی ناب اسلامی را از فریب خوردگان فتنه سال گذشته گرفته بود.

وی، اشرافیت در مبانی اسلامی را بسیار مهم برشمرد و افزود: شهدای صالحین فلسفه وجودی شأن همین است که بتوانند با مبانی ناب اسلام، اسلام را قوی کنند.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه پرورش انسان‌های آزادی خواه نیاز ضروری جامعه است، گفت: توجه به مبانی اصلی اسلامی در جامعه منجر به انسان سازی در تراز انقلاب اسلامی در سایه حاکمیت الهی می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر لزوم توجه به مبانی اسلامی بیان کرد: بی توجهی به مبانی اسلامی و انقلابی منجر به تزلزل و نابودی جامعه می‌شود.

وی با اشاره به شکاف نسلی موجود در جامعه افزود: رفع شکاف نسلی و پیوند عقلایی بین نسل‌ها با تبیین درست مبانی اسلامی و انقلابی جامعه را در بزنگاه‌های حساس نجات می‌دهد.

کد خبر 5936209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha