۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

در گفت وگو با مهر عنوان شد؛

کنفرانس ملی هوش مصنوعی برگزار می شود/ برپایی اولین شهر هوشمند

کنفرانس ملی هوش مصنوعی برگزار می شود/ برپایی اولین شهر هوشمند

بابل- رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: اولین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و فناوری های آینده گرا در قالب رویداد راینوکاپ برگزار می شود.

بهرام عزیزاده گرجی در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه پانزدهمین رویداد بین المللی هوش مصنوعی و رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (RAINOCUP 2023) افزود: این رویداد به همراه نمایشگاه تخصصی با موضوعات هوش مصنوعی، رباتیک، شهر هوشمند و علم و فناوری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در محل مصلی بزرگ این شهر امروز کار خود را آغاز کرده است و تا جمعه ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در کنار این رویداد نمایشگاهی از صنایع مختلف از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ آبان ماه میزبان شرکت کنندگان از سراسر کشور هستیم و بازدید از این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد بوده و بازدید کنندگان می‌توانند از ساعت ۱۰ الی ۲۰ از نمایشگاه تخصصی و رقابت ربات‌ها و فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی دیدن کنند.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های این دوره از پانزدهمین رویداد بین المللی راینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهرستان بابل رقابت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در ماکت وسیع شهر هوشمند بر مبنای شهر بابل به مساحت ۶۳۰ متر مربع، برگزاری نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و فناوری‌های آینده‌گرا، برگزاری نمایشگاه تخصصی فناوری هوش مصنوعی در علوم مهندسی، برق، کامپیوتر و صنایع و حمایت از ایده‌های فناورانه در راستای توسعه کسب و کار و تولید محصول اختراعات و ابتکارات فناورانه است.

راه اندازی اولین شهر هوشمند

جعفر ادبی دبیر کمیته اجرایی این رویداد نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ویژگی‌های برتر این رویداد نسبت به رویدادهای دیگر راه اندازی نخستین شهر هوشمند ایران در این دوره بوده است، بیان کرد: شهرهای هوشمند از جمله رویاهای بشر در طول تاریخ بوده است که امروز به لطف راهکارهای نوآورانه اینترنت اشیا (IoT) در حال گسترش است.

ادبی ادامه داد: هدف از ایجاد شهر هوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دستگاه‌های فیزیکی مختلف متصل به شبکه اینترنت اشیا (IoT) برای بهینه‌سازی فرایندهای شهری و خدمات دهی بهینه و ارتباط با شهروندان است و فناوری شهر هوشمند به مسئولان یک شهر اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت‌های شهری تعامل برقرار کرده و به نیازهای شهر و شهروندان پاسخ‌های فوری دهند.

وی با اشاره به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت این دوره از مسابقات تصریح کرد: پاسخگویی به نیازهای صنایع مرتبط با علوم و فناوری هوش مصنوعی، برگزاری کارگاه آموزشی برای رفع چالش فناورانه و رقابت در ایده‌های نوآورانه و فناورانه از اهداف کوتاه مدت این رویداد است که در این دوره با آن توجه شده است.

دبیر اجرایی پانزدهمین دوره مسابقات راینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یادآور شد: کار طراحی و اجرای این شهر تماماً توسط دانشجویان این دانشگاه از اول تیر ماه آغاز شد همچنان ادامه دارد.

ادبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت خودروهای خودران، اطفای حریق هوشمند، سامانه‌های هوشمند جنگ و مبارزه با جرایم شهری و پیک هوشمند شهری وجود پهپاد هوشمند در حوزه پست هوایی و جا به جایی شهری از دیگر مشخصه این شهر هوشمند است، ادامه داد: که از ویژگی‌های خاص این شهر هوشمند توانایی حل چالش‌های شهری است که در یک شهر به وجود خواهد آمد بوده است

دبیر اجرایی پانزدهمین رویداد بین المللی راینوکاپ در پایان سخنانش عنوان کرد: در این دوره از مسابقات راینوکاپ ۴۵ غرفه هوشمند از شرکت‌های استارت آپ و ۵۰ غرفه از شرکت‌های فناور و به روز کشور شرکت دارند.

کد خبر 5938929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha