۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱

یک مقام مسئول در معاونت علمی خبر داد؛

توسعه صنعت برق کشور با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه

توسعه صنعت برق کشور با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: امضای تفاهم نامه در حوزه توسعه طرح های دانش بنیان و فناورانه صنعت برق، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه صنعت برق کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهمنامه همکاری سه جانبه بین ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت فعال در حوزه مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق و یک شرکت در بنیاد مستضعفان، در حوزه توسعه طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه صنعت برق و سرمایه‌گذاری در این حوزه منعقد شد.

جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امضای تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌ دانش‌بنیان صنایع پیشران برق می‌تواند کمک شایانی به این حوزه کند، گفت: انعقاد این نوع تفاهم‌نامه‌ها شرایط مطلوبی را برای تجاری‌سازی و بومی‌سازی حوزه فناوری و دانش‌بنیان فراهم می‌کند و سرعت حرکت در صنعت برق کشور را افزایش می‌دهد.

همچنین اکبر زمانیان، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه انعقاد تفاهمنامه مذکور، نقطه عطفی در حوزه توسعه زیست‌بوم فناوری صنایع مادر مانند صنعت برق و حوزه انرژی کشور است، عنوان کرد: باید به سمتی پیش برویم که در حوزه‌های ملی و پیشران صنعت برق حرکت کنیم.

وی افزود: در عین حال باید نگاه ویژه‌ای به تجاری‌سازی صنعت برق داشته باشیم و در کنار شرکت‌های مادر تخصصی که نقش خوبی در زمینه‌ تجاری‌سازی صنایع دانش‌بنیان ایفا می‌کنند، با سرمایه گذاری هرچه بیشتر و بهتر سرعت حرکت و توسعه یافتگی را در این حوزه افزایش دهیم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید نگاه به فعالیت‌های دانش بنیان محدود به حوزه‌های استارتاپی باشد، گفت: باید در مسیر تجاری‌سازی حرکت و مسیر صنعتی‌ شدن محصولات را با سرمایه‌گذاری پیش برد.

زمانیان ادامه داد: این تفاهمنامه سه جانبه مقوله سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی را به صورت توامان پیش می‌برد و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در صنعت برق کشور باشد.

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه در جهت قانون جهش تولید و آیین نامه دانش بنیان ابلاغیه هیئت وزیران در خصوص ایجاد حداقل دو کارخانه نوآوری در حوزه آب و برق برای ایجاد کارخانه طرح‌های پیشران صنعت برق به ویژه هوش مصنوعی بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ۲ شرکت دیگر با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی منعقد شد.

این کارخانه در مساحتی ۲۰ هزار مترمربعی با سرمایه‌گذاری معادل ۳۰۰۰ میلیارد ریال مدنظر قرار می‌گیرد و قابلیت استقرار ۴۰۰۰ نفر را دارد.

کد خبر 5940671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha