۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

سفیر بنگلادش در ایران:

توسعه روابط تجاری بنگلادش با ایران در دستور کار است

توسعه روابط تجاری بنگلادش با ایران در دستور کار است

بوشهر- سفیر بنگلادش در ایران گفت: توسعه روابط تجاری بنگلادش با ایران در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، منجورول کریم خان چودری ظهر پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که امروز با برخی از این ظرفیت‌ها آشنا شدیم.

وی با بیان اینکه خرما بازار خوبی در بنگلادش دارد گفت: واردات خرما از کشورهای عربی به بنگلادش صورت می‌گیرد و این ظرفیت در استان بوشهر می‌تواند در عرصه مبادلات تجاری با بنگلادش اثرگذار باشد.

منجورول کریم خان چودری با اشاره به وجود کارخانه‌های متعدد سیمان در بنگلادش و استفاده سیمان در پروژه‌های متعدد عمرانی اضافه کرد: یکی از نیازهای مهم کارخانه‌های سیمان بنگلادش کلینکر و آهک است که از کشورهای اندونزی و ویتنام وارد می‌شود و اکنون ظرفیت خوبی در استان بوشهر در این محصول مهم معدنی وجود دارد.

وی با تاکید بر توسعه تجارت و روابط اقتصادی بوشهر با بنگلادش افزود: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم تولیدی مورد نیاز بازار بنگلادش برخوردار است.

سفیر بنگلادش در ایران تولید مواد پلاستیکی یکی دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی این کشور دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع مواد پلاستیکی در صنایع پتروشیمی استان بوشهر این مهم ظرفیت خوبی برای توسعه روابط تجاری است.

منجورول کریم خان چودری اضافه کرد: تولید پوشاک یکی از دیگر توانمندی کشور بنگلادش است که لازم است شرایطی فراهم شود تا زمینه همکاری تجاری بوشهر با بنگلادش برای صادرات و واردات کالا فراهم شود.

روابط ایران با بنگلادش تاریخی است

وی با بیان اینکه مردم ایران با بنگلادش آشنا هستند اظهار داشت: روابط ایران با بنگلادش تاریخی و در طول تاریخ روابط زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه ایران در ادوار مختلف از قطب‌های تمدنی و تأثیرگذار بوده است گفت: روابط سیاسی ایران با بنگلادش گرم و صمیمی است و توسعه روابط تجاری در دستور کار دو کشور قرار دارد.

وی رشد اقتصادی و افزایش تعاملات تجاری را از اهداف سفر به بوشهر دانست و بیان کرد: همکاری دوجانبه ایران و بنگلادش زمینه رشد اقتصادی این کشورها را فراهم می‌کند.

منجورول کریم خان چودری با بیان اینکه بنگلادش دارای جمعیت زیاد با وجود تولیدات و صادرات محصولات به کشورهای مختلف واردات زیادی هم دارد گفت: سال گذشته واردات کشور بنگلادش ۷۵ میلیارد دلار بود که نشان از ظرفیت تجاری این کشور است.

سفیر بنگلادش در ایران شناخت ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور توسط تجار و بازرگان ایران و بنگلادش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بازدید هیئت‌های تجاری ایرانی از ظرفیت‌های بنگلادش و هیئت‌های تجاری بنگلادشی از توانمندی اقتصادی و تولیدی ایران می‌تواند به رشد تجارت دو کشور کمک کند.

کد خبر 5940710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha