۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶

فرمانده سپاه عشایر استان فارس:

سیاه‌چادرهای عشایری میزبان مدیران استان فارس می‌شود

سیاه‌چادرهای عشایری میزبان مدیران استان فارس می‌شود

شیراز - فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس گفت: برنامه‌های هفته بسیج امسال با حضور مدیران استان فارس در سیاه‌چادرهای عشایری و بررسی مشکلات عشایر کوچ‌رو یا اسکان یافته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید محمد شکوهی در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه به منظور تشریح برنامه‌های سپاه ناحیه بسیج عشایری برگزار شد خاطرنشان کرد: ۲۴۰ برنامه شامل ۲۱۰ برنامه کلی و ۳۰ برنامه شاخص در سپاه ناحیه عشایر استان فارس و حوزه‌ها و پایگاه‌های عشایری استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس در تشریح برنامه‌های شاخص این ناحیه گفت: برپایی اردوهای راهیان نور و اردوهای پیشرفت برای دانش آموزان استان و بازدید از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی مراکز علمی، پزشکی و صنعتی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برنامه‌ها و رویدادهای خاصی نیز با هدف خدمات‌رسانی به عشایر در منطقه میانجنگل فسا و بخش‌هایی از شهرستان سروستان که منطقه قشلاقی عشایر است اجرا خواهد شد.

سرهنگ شکوهی افزود: ارسال وسایل آموزشی، کمک آموزشی و مدارس عشایری به ارزش ۱۵ میلیارد تومان و ارسال تعداد ۱۱۵ پک به همراه میز، تخته و وسایل آموزشی برای مدارس عشایری نیز در هفته بسیج انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس در ادامه گفت: برپایی میز خدمت عشایری با حضور مسؤولین کشوری در منطقه شهرستان سروستان، اجرای یادواره‌های عشایر خانگی و بویژه یادواره خانوادگی شهید بهادر آزادی شیری از شهدای حادثه تروریستی ۴ آبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در منطقه میان جنگل فسا نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که به همت سپاه ناحیه عشایر برگزار خواهد شد.

کلنگ‌زنی ۶ طرح در منطقه عشایری فارس، بهسازی خانه‌های محرومین عشایر در مناطق اسکان عشایر، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان عشایر، مسابقات بومی و محلی، برپایی نمایشگاه کتاب، حضور با لباس محلی در میعادگاه نمازجمعه، برگزاری جلسات روشنگری و جهاد تبیین، تجلیل از بسیجیان عشایری و حضور مدیران عشایری در سیاه چادرهای عشایری از دیگر برنامه‌های این ناحیه است.

کد خبر 5944032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha