۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰

زیردریایی اتمی انگلیس با ۱۴۰ سرنشین از «منطقه خطر» گریخت!

زیردریایی اتمی انگلیس با ۱۴۰ سرنشین از «منطقه خطر» گریخت!

یکی از چهار زیردریایی هسته‌ای کلاس «ونگارد» انگلیس، در آستانه «له‌شدن در عمق» از منطقه «خطر» خارج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه سان انگلیس در خبری نوشت که یکی از چهار زیردریایی کلاس «ونگارد» این کشور در آستانه اعزام به ماموریتی در اقیانوس اطلس دچار نقص فنی شد و با ۱۴۰ سرنشین از خطر «له شدگی» در عمق آب گریخت!

به گفته یک منبع آگاه که به به شرط حفظ هویت با سان مصاحبه کرد، عمق‌سنج این زیردریای متعلق به نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، از کار افتاده و در نتیجه فرماندهان آن تصور کردند که زیردریایی در عمقی مشخص متوقف شده اما در حقیقت همچنان در حال فرو رفتن در عمق آب بوده است!

این زیردریایی و ۱۴۰ سرنشین آن در آستانه رسیدن به «منطقه خطر» و «له شدن در اثر فشار آب»، به لطف یک نشانگر دیگر متوقف شده و از خطر گریخت.

این منبع گفته است که به دلایل امنیتی نمی‌تواند نام این زیردریایی و عمق خطرناکی که در آن فرو رفته است را افشا کند.

به نوشته سان، در صورتی که ونگارد به حرکت در عمق آب ادامه می‌داد «علاوه بر احتمال له‌شدگی، بیرون کشیدن این زیردریایی فوق محرمانه و راکتور هسته‌ای آن پیش از آنکه دست روسیه به آن برسد، ماموریتی کابوس‌وار برای لندن ایجاد می‌کرد!»

انگلیس حد فاصل سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۹ چهار زیردریایی هسته‌ای کلاس «ونگارد» (ونگارد، ویکتوریِس، ویجیلنت و ونجنس) را تولید کرد اما در حال حاضر، تنها دو زیردریایی فعال دارد.

ناو هواپیمابر «اچ.ام.اس شاهزاده ولز» که بزرگ‌ترین ناورزم انگلیس محسوب می‌شود نیز با مشکلات فنی مختلفی روبه‌رو بوده است. روزنامه تایمز اواخر پارسال گزارش داد که این ناو هواپیمابر ۳.۸ میلیارد دلاری، از زمان آغاز ماموریتیش در سال ۲۰۱۹، بیشتر از آنکه مشغول ماموریت باشد، برای تعمیر لنگر انداخته بود!

کد خبر 5945140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha