۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵

یک مسوول مطرح کرد؛

تلاش برای ثبت جهانی قصه گویی ایرانی

تلاش برای ثبت جهانی قصه گویی ایرانی

اراک- رییس بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشور گفت: قصه و قصه‌گویی ایرانی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ثبت ملی شده و تلاش می شود آن را ثبت جهانی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فلاح ظهر دوشنبه در آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی اظهار کرد: جشنواره امسال به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است که این امر سبب شده بیش از ۱۷ هزار نفر در این جشنواره مشارکت کنند و رکورد جدیدی در جشنواره قصه‌گویی ثبت شود.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشور افزود: ۳۵۰ نفر شرکت کننده از کشورهای مختلف در این جشنواره حضور یافتند و در یک ماه آینده بخش ملی و بین المللی جشنواره برگزار می‌شود.

ایران پیشتاز در برگزاری جشنواره قصه گویی دنیا

فلاح افزود: با توجه به اینکه ایران یکی از کشور پیشتاز در برگزاری جشنواره قصه‌گویی در دنیا است انتظار می‌رود شاهد بالندگی و ارتقای جشنواره قصه گویی در کشور باشیم.

وی افزود: به تازگی قصه و قصه‌گویی ایرانی توسط کانون ثبت ملی شده و تلاش بر این است آن را ثبت جهانی کنیم.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشور اظهار کرد: قریب به ۲۸۶ قصه در قرآن کریم در راستای هدایت و تربیت انسان‌ها نقل شده است چرا که قصه، پایه همه هنرها و محتواها است.

فلاح افزود: استان مرکزی یکی از کاندیداهای برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی بود که این مهم نشان از توجه مسئولین استان مرکزی به این موضوع است.

وی گفت: در این راستا تعامل و هماهنگی لازم انجام شده تا دبیری بخش علمی قصه‌گویی در استان مرکزی انجام شود.

تأسیس آکادمی قصه گویی هدفگذاری شود

رئیس بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشور افزود: انتظار می‌رود به سمت تأسیس آکادمی قصه گویی و تولید دانش و محتوا گام برداریم.

فلاح افزود: تلاش بر این است که تمام بخش‌های جشنواره امسال از شبکه ملی پخش و شبکه نهال و پویا برنامه‌های ویژه‌ای در این راستا اجرا کنند.

وی افزود: امسال در شب یلدا پخش زنده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از شبکه یک سیما انجام می‌شود همچنین تولید برنامه‌های قصه گویی از عید نوروز تا پایان تابستان از شبکه‌های صداوسیما مدنظر ویژه است.

قصه گویی را وارد اجتماع کنیم

رئیس بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشور افزود: تلاش بر این است قصه گویی را وارد اجتماع کنیم که می‌طلبد طراحی معماری شهری در حوزه قصه گویی مدنظر ویژه شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار گیرد.

فلاح گفت: تمامی منتخبین استانی تا زمان برگزاری جشنواره ملی باید حداقل ۵ اجرا در پارک یا مدرسه یا فضاهای عمومی را داشته باشند.

وی افزود: با مدیران کل کانون استان‌ها هماهنگ شده در روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات مشخصی در پارک‌ها برنامه قصه‌گویی داشته باشند چرا که به طور حتم استقبال خانواده‌ها را به همراه دارد.

کد خبر 5945335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha