۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

۴۰۰ هزار تن سیب آذربایجان غربی آماده صادرات به بازارهای هدف

۴۰۰ هزار تن سیب آذربایجان غربی آماده صادرات به بازارهای هدف

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن سیب استان آماده صادرات به بازارهای هدف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی عصر سه شنبه در آئین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه، اظهار کرد: از چهار میلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، یک تا ۱.۵ میلیون تن توسط کشاورزان این منطقه تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: با حمایت استاندار آذربایجان غربی و مشارکت بخش خصوصی در یک سال اخیر با راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه در سطح استان، سیب پادرختی که در گذشته برای استان یک معضل بود، در حال حاضر با انجام فرایندهای تکمیلی به یک محصول باارزش صادراتی تبدیل و در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن محصول آماده صادرات به بازارهای هدف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیش از راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه، سیب درختی صادراتی استان بعد از رسیدن به کشور مقصد دوباره بسته‌بندی و سورت می‌شد که از کیفیت محصول کاسته می‌شد که این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

وی با بیان اینکه درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی هستیم، افزود: هم اکنون سیب درختی استان سایزبندی شده و با وزن بندی خود به کشورهایی مثل روسیه، پاکستان، هندوستان، عربستان، ازبکستان وهمچنین کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

شهبازی افزود: برگزاری پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضورمحققین و کارشناسان موضوعی سازمان و مسئولین پارک علم و فناوری، کارگاه آموزشی آشنایی با هواشناسی کشاورزی، بازدید از مزرعه نوآور، باغ نمایشی و یکی از مراکز جهاد کشاورزی توسط شرکت‌های دانش بنیان و خبرگان کشاورزی حاضر در نمایشگاه ازاهم برنامه‌های گردهمایی ویژه شتاب بخشی کشاورزی دانش بنیان با محوریت خبرگان کشاورزی در ارومیه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح است و در تولید اکثر محصولات باغی و زراعی دارای رتبه‌های برتر کشوری هستیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها، روش‌های نوین آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، کشاورزی دانش بنیان و نوآور، ابزار ملی برای حفظ آب، خاک، حیات و محیط زیست از امروز لغایت ۳ آذرماه به مدت چهار روز درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه آغاز به کار کرد.

کد خبر 5946564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha