۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

تکمیل چرخه حذف دلار در مبادلات تجاری چین و روسیه

تکمیل چرخه حذف دلار در مبادلات تجاری چین و روسیه

معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرد که حذف ارزهای غربی از مبادلات تجاری چین با روسیه تکمیل شده چرا که تقریباً همه مبادلات تجاری بین دو کشور به روبل و یوان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، آن دری بلوسوف، معاون اول نخست وزیر روسیه، امروز اعلام کرد که چرخه حذف ارزهای غربی از مبادلات تجاری بین روسیه و چین کامل شده چرا که تقریباً همه مبادلات هم اکنون به روبل و یوان انجام می‌شود.

از زمان اعمال تحریم از سوی کشورهای غربی علیه روسیه، مسکو و پکن روند استفاده از ارزهای ملی خود در مبادلات تجاری را سرعت بخشیده‌اند.

به گفته بلوسوف طی ماه‌های گذشته ۹۵ درصد تمام مبادلات تجاری بین چین و روسیه به روبل و یوان انجام شده و با توجه به سرعت این روند ممکن است شاهد رشد این رقم هم باشیم.

وی طی سخنانی در کمیسیون بین دولتی چین و روسیه در پکن گفت طی سال جاری شاهد عبور حجم مبادلات تجاری بین دو کشور از رقم ۲۰۰ میلیارد دلار خواهیم بود و ممکن است تا سال ۲۰۳۰ این رقم از ۳۰۰ میلیارد دلار هم عبور کند.

این مقام روس تاکید کرد چین مدت‌هاست که جزو شرکای اصلی تجاری روسیه محسوب می‌شود و چشم انداز فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور در حال گسترش است.

کد خبر 5948446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha