۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷

دیدار «امیرخان متقی» با مقام سازمان‌ملل در افغانستان

دیدار «امیرخان متقی» با مقام سازمان‌ملل در افغانستان

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با یک مقام سازمان‌ملل در این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در دیدار با رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در کابل در ارتباط با گزارش اخیر ارزیاب مستقل دبیرکل این سازمان درباره نحوه «تعامل» جامعه جهانی با حکومت طالبان توضیحاتی را ارائه کرد.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی این وزارتخانه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «امیرخان متقی» در دیدار امروز گفت: بهتر است سازمان ملل و جامعه جهانی دستاوردهای حکومت طالبان را «تشویق» و «حمایت» کنند.

«امیرخان متقی» اضافه کرد که حکومت طالبان «تنها آدرس رسمی مشروع و باصلاحیت» برای گفتگو در مورد مسائل این کشور در سطح بین‌ المللی بوده و سازمان ملل و کشورها «به جای ایجاد مکانیسم‌ های موازی و اضافی، مکانیسم‌ های موجود را تقویت کنند».

وزیر خارجه دولت موقت طالبان همچنین خواست تا «حمایت و تمرکز» بر حل مشکلات حاد مانند تحریم‌ های اقتصادی طالبان، دارایی‌ های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان باشد تا این کشور بتواند روی «پای خود بایستد».

به گزارش طلوع نیوز، ضیا احمد تکل نیز درباره این دیدار گفت که پیرامون بازداشت اجباری مهاجران افغان از سوی پاکستان، آخرین گزارش ارزیابی ویژه سازمان ملل در مورد افغانستان و دیگر موضوعات با متقی گفتگو کرده است.

یوناما امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ای در ایکس نوشت که در این دیدار در مورد نیازهای موجود در افغانستان، گزارش هماهنگ‌ کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل متحد در مورد این کشور و نیاز به تضمین حقوق زنان و دختران، از جمله دسترسی کامل آنان به آموزش بحث شد.

کد خبر 5950675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha