۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین خبر داد؛

ارائه آموزش‌های امدادی در بیش از ۷۰۰ مدرسه استان قزوین

 ارائه آموزش‌های امدادی در بیش از ۷۰۰ مدرسه استان قزوین

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین از ارائه آموزش‌های امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری دانش‌آموزان در بیش از ۷۰۰ مدرسه استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رجحانی در بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس استان قزوین که با رویکرد مدرسه‌ی ایمن–جامعه‌ی تاب‌آور در مدرسه دخترانه متوسطه اول حضرت زینب (س) برگزار شد، تصریح کرد: با برگزاری این مانور به دنبال افزایش سطح آگاهی، مهارت افزایی و توانمندی دانش آموزان در مواجهه با زلزله، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله هستیم.

وی افزود: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و توجه به ۲ اصل مهم و اساسی مانور یعنی پناه‌گیری صحیح و خروج مناسب دانش‌آموزان از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: اجرای این مانور مصوبه جلسه شورای هماهنگی بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است که برای برگزاری هرچه بهتر آن نشست‌های متعددی با دستگاه‌های مسئول از جمله جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، شهرداری، آتش‌نشانی، مرکز فوریت‌های پزشکی و اداره کل توسعه و نوسازی مدارس برگزار شده است.

وی بیان کرد: در خصوص انجام و استمرار آموزش‌های امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری دانش‌آموزان، تیم‌هایی متشکل از مربیان جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی و اورژانس تعیین شد که این تیم‌ها با حضور در سطح مدارس نسبت به آموزش چهره‌به‌چهره بیش از ۷۰۰ مدرسه استان اقدام کردند.

رجحانی خاطرنشان کرد: مقرر است به منظور ارتقا سطح آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله و مواجهه با مخاطرات طبیعی این آموزش‌ها به صورت مستمر در مدارس استان اجرایی شوند، تا در صورت بروز حوادث شاهد کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله باشیم.

وی تاکید کرد: در سال جاری برای اولین بار مطالب آموزشی مربوط به جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، مرکز فوریت‌های پزشکی و نظام مهندسی به شکل جزوه‌ای واحد تدوین شده و در اختیار دانش آموزان مدارس و مربیان مربوطه قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: برای اولین بار نقشه معماری تمامی مدارس استان به منظور تعیین نقاط ایمن و نقاط خطر مدارس، توسط نظام مهندسی و ادره کل نوسازی و تجهیز مدارس تدوین شده است، این نقشه باید در مدارس نصب و در معرض دید کارکنان و دانش‌آموزان مدارس قرار گیرد.

کد خبر 5953579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha