۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۰

به میزبانی اراکی‌ها؛

بزرگترین رویداد رسانه‌ای قرآنی در اراک برگزار شد

بزرگترین رویداد رسانه‌ای قرآنی در اراک برگزار شد

اراک- بزرگترین رویداد رسانه ای قرآنی با عنوان محفل به میزبانی اراکی ها با حضور چهره‌های بین المللی قرآنی در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه بزرگ تلویزیونی قرآنی محفل از ساعت ۱۹ چهارشنبه با اجرای «نجم الدین شریعتی» برگزار شد و میهمانان این رویداد حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، حاج احمد ابوالقاسمی، حامد شاکر نژاد و حسنین حلو چهره‌های برجسته قرآنی ایرانی و بین المللی بودند.

این محفل نورانی از شبکه‌های قرآن، شبکه سه و آفتاب استان مرکزی به صورت زنده و مستقیم پخش شد.

تلاوت قرآن حاج احمد ابوالقاسمی، تلاوت حافظ قرآن حنانه خلفی و پاسخ به سوالات کارشناسان قرآنی و اجرای گروه سرود مصباح الهدی از برنامه‌های جانبی این محفل قرآنی بود.

در این رویداد رسانه‌ای قرآنی چهار تن از حافظان قرآن کریم اراکی از جمله خانم‌شیخی دانشجوی رشته دانشگاه علوم پزشکی اراک، صالح حسنی دارای دو لیسانس در حوزه قرآنی، محمد حسین رضایی حافظ ۱۵ جز قرآن و مبتلا به سندروم دان و شکوفه صباغی نیز آیاتی از قرآن را تلاوت کردند و به سوالات چهره‌های بین المللی قرآنی پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان پس از نوحه سرایی در این محل قرآنی اظهار کرد: خانه را قبرستان نکنید، خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود قبرستان است.

این چهره بین المللی قرآنی افزود: قوم یهود نمازها و عبادت‌های خود را به مساجد و کلیساها بردند و خانه‌های خود را تعطیل کردند.

وی تاکید کرد: برگزاری محافل بزرگ قرآنی اقدام قابل قبولی است اما کارکرد نشست‌های خانگی تلاوت قرآن را ندارد.

حجت الاسلام قاسمیان گفت: خانه‌ها نباید تنها به عنوان آشپزخانه و خوابگاه باشند بلکه به عنوان مکان عبادت و تلاوت قرآن نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این رویداد بزرگ رسانه‌ای با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری مرکزی، شهرداری و شورای اسلامی و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک و با حضور گسترده مردم شهید پرور و متدین شهر اراک برگزار شد و در پایان این محفل قرآنی قرعه کشی و جوایزی همچون اعزام به کربلای معلی و مشهد مقدس به همراه جوایز دیگر به شرکت کنندگان تعلق گرفت.

کد خبر 5953841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha