۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

نزاع و دعوا امسال در مازندران ۱۲ هزار مصدوم داشته است

نزاع و دعوا امسال در مازندران ۱۲ هزار مصدوم داشته است

ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مراجعه بیش از ۱۲ هزار مصدوم ناشی از نزاع طی سال جاری به مراکز تحت پوشش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی هفت ماه سال جاری در استان را ۱۲ هزارو ۱۱ مصدوم نزاع شامل هفت هزار و ۷۹۶ نفر مرد و مابقی زن اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با هزار و ۷۷۱، بابل با هزار ۴۸۶ و نوشهر، چالوس با عدد هزار و ۲۶۸ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدون کنار با عدد ۲۲۳ نفر ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، خرداد با دو هزار و ۴ نفر، مرداد با هزار و ۸۳۴ و تیر با هزار و ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و شهریور ماه با هزار و ۴۷۶ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: درگیری‌های نه چندان جدی با موضوعات پیش پا افتاده عوارض و خسارات جدی و غیرقابل جبران برای فرد مضروب و مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی بسیار برای ضارب به همراه دارد.

عضو شورای قضائی استان، یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

کد خبر 5953993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha