۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر:

ساخت شناور ایرانی دیلمان افتخار نیروی دریایی در جهان است

 ساخت شناور ایرانی دیلمان افتخار نیروی دریایی در جهان است

ساری - فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی ( ره) نوشهر ساخت شناور تمام ایرانی دیلمان و ماموریت ناوگروه ۸۶ را در جهان افتخاری برای این نیرو دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار آریا شفقت رودسری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی‌داشت هفتم آذر و روز نیروی دریایی اظهار داشت: دلاورمردان این نیرو در عرصه‌های مختلف باعث عزت افتخار ایران اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه دریا یک موهبت الهی است و خداوند آن را به کشور عزیز ما اهدا کرده است، گفت: امروز اگر کشوری به دریا راه نداشته باشد اصطلاحاً دچار خفگی ژئوپلوتیکی شده است و این نعمت را در شمال و جنوب کشور دارا هستیم.

وی با عنوان اینکه در دوران دفاع مقدس دشمنان نظام اسلامی بسیج شده بودند تا این نظام نوپا را از پای درآورند، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در آن روزی که همه چیز وابسته به نفت بود نیروی دریایی اجازه نداد حتی یک روز خطوط مواصلاتی ما قطع شود.

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر گفت: در دوران دفاع مقدس دلاور مردان نیروی دریایی اجازه ندادند حتی یک روز فرایند صادرات و واردات در کشور قطع شود و بیش از ۱۰ هزار کشتی توسط همرزمان نیروی دریایی در دفاع مقدس اسکورت شده است.

دریادار شفقت گفت: پس از دوران دفاع مقدس نیز در جای جای جهان حضور پیدا کردیم و امروز نود و دومین ناوگروه نیروی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن در حال تأمین امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش ماست و هر آنجایی که لازم باشد همرزمان ما حضور پیدا می‌کنند و امنیت خطوط کشتیرانی و نفتکش و غیره را تأمین خواهیم کرد.

دریای دار شفقت با اشاره به مأموریت ناوگرو ۸۶ که از جوانان آموزش دیده در دانشگاه حضرت امام در نوشهر بودند، گفت: این جوانان توانستند مأموریتی را انجام دهند و عبور از اقیانوس‌های وحشی با شناور ایرانی افتخار محسوب می‌شود.

وی ساخت ناو شکن تمام ایرانی دیلمان را از دیگر افتخارات ایران اسلامی بیان کرد و گفت: وعده می‌دهیم که دلاور مردان و هم رزمان جان برکف آماده هستند که جان خود را در راستای اقتدار و عزت ایران اسلامی فدا کنند.

کد خبر 5954581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha