تشدید تنش‌ در شبه‌جزیره کره؛ سئول هم ماهواره جاسوسی پرتاب کرد

تشدید تنش‌ در شبه‌جزیره کره؛ سئول هم ماهواره جاسوسی پرتاب کرد

کره جنوبی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با همسایه شمالی، نخستین ماهواره جاسوسی نظامی ساخت سئول را پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، براساس اعلام خبرگزاری یونهاپ، سئول در بحبوحه تنش‌های فزاینده با کره شمالی، نخستین ماهواره جاسوسی ساخت داخل را با موفقیت از پایگاه نیروی هوافضای «وندنبرگ» در کالیفرنیا پرتاب کرد.

یونهاپ به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این ماهواره با یک پرتابگر «فالکون ۹» ساخت شرکت «اسپیس‌ایکس» پرتاب و با موفقیت در مدار مستقر و عملکرد آن عادی گزارش شده است.

به نوشته یونهاپ، این ماهواره قادر به شناسایی اشیاء با ابعاد ۳۰ سانتیمتر است. سئول برای دستیابی به تصاویر با وضوح بالا، به ماهواره‌های تجاری و نظامی آمریکا وابسته است. به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی، پرتاب این ماهواره برای ارتش سئول «توانمندی‌های اطلاعاتی، تجسسی و شناسایی فراهم می‌آورد.»

این پرتاب کمتر از دو ماه پس از اقدام کره شمالی در پرتاب و استقرار ماهواره جاسوسی «مالیگیونگ یک» به مدار زمین صورت گرفته است. پیونگ‌یانگ همچنین اعلام کرده است که ماهواره جاسوسی این کشور عملکرد عادی داشته و از کاخ سفید، پنتاگون و چندین پایگاه نیروی دریایی آمریکا عکسبرداری کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که «هرگونه اقدام خصمانه علیه این ماهواره، اعلام جنگ تلقی خواهد شد.» واشنگتن پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرده و مدعی شده است که این اقدام نقض ممنوعیت بین‌المللی اعمال شده علیه پیونگ‌یانگ درباره استفاده از فناوری موشک بالستیک است. آمریکا، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی به‌تازگی تحریم‌های جدیدید را علیه پیونگ‌یانگ و آنچه «فعالیت‌های غیرقانونی و بی‌ثبات‌کننده» کره شمالی خوانده شده است، اعمال کرده‌اند.

کد خبر 5955091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha