۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹

چهارمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس برگزار شد

چهارمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس برگزار شد

شیراز - چهارمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فراروی حوزه فرهنگ، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، استاندار فارس و اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس با هدف بررسی مسائل فرهنگی و هنری مرتبط با استان فارس، موانع و چالش‌های رو به رو، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و ارائه گزارش کار اعضا در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

در ابتدای این نشست استاندار فارس بر پیگیری باغ موزه و باغ مزار مشاهیر تاکید کرد و گفت: نظرخواهی مردمی درباره شناسایی مفاخر، زمینه مشارکت مردمی و افزایش شناخت بیشتر مردم با مفاخر را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز جایگاه رسانه‌ها را در شناساندن مفاخر، ویژه دانست و گفت: شناسایی و شناساندن مفاخر، باید با نگاه تمدن‌سازی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن در چند ماه گذشته همچون برگزاری هفته بزرگداشت حافظ شیرازی در گستره کشوری و جهانی، بزرگداشت آیت‌الله سید عبدالله شیرازی، پاسداشت مجید چیزفهم دانشمندیان، پاسداشت محمد نعمتی، ساخت و رونمایی از فیلم مستند آیت‌الله دکتر احمد بهشتی و … از شناسایی ۴۰ تن از مفاخر استان فارس که چهره‌هایی جهانی به‌شمار می‌آید توسط کارگروه‌ها و دبیرخانه انجمن در استان خبر داد.

این نشست با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، روح‌الله نجابت نماینده مجمع نمایندگان استان فارس در انجمن، داریوش نویدگویی و منصور طبیعی عضو حقیقی انجمن و محمدعلی چوبینه معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

کد خبر 5955360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha