۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱

مصدق:

نیازمند بازنگری جدی در قوانین سازمان ثبت هستیم

نیازمند بازنگری جدی در قوانین سازمان ثبت هستیم

معاون اول رییس قوه قضاییه گفت: با توجه به مراجعه زیاد مردم به دادگاه ها در زمان کنونی نیازمند یک بازنگری جدی در قوانین ثبت هستیم.

به گزارش خبرنگار قضایی مهر حجت‌الاسلام مصدق معاون اول رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف سردفتران اسناد رسمی با توجه به قرارگیری حق در مقابل باطل و مظلومیت غزه گفت: نهادهای بین المللی به جای کمک برای پایان این جنایت جنگی آتش جنگ را شعله ورتر می‌کنند، اما با این وجود مردمان صاحب فهم و اندیشه برای حمایت از فلسطین در سراسر جهان به میدان آمدند و با همین حمایت‌ها نباید اجازه داد که رژیم صهیونیستی مظلوم نمایی کند و خودش را قربانی جلوه بدهد و کشورهای حامی فلسطین بیش از این باید به میدان بیایند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: تمامی حقوقدانان مسئولیت اخلاقی دارند به ما کمک کنند و این جنایات را باید مستند سازی کنیم.

مصدق در خصوص اهمیت شغل سردفتری اظهار داشت: شغل سردفتری بسیار حساس است و دارای ظرفیت بسیار بزرگی است ما نباید این ظرفیت را در تنظیم سند خلاصه کنیم.

وی افزود: جامعه سردفتری یک جامعه علمی، در رشته حقوق است و باید یک بازنگری جدی در عرصه قوانین ثبت صورت بگیرد ما با توجه به وضعیت کنونی نیاز به قانون جدید داریم.

مصدق ادامه داد: مثلاً در خصوص تعداد بالای پرونده‌هایی که به دادگستری وارد می‌شود؛ اگر این نوع امور در دفاتر اسناد رسمی انجام بشود، بهتر است. یا در مورد گواهی حصر وراثت؛ می‌توان در دفاتر اسناد رسمی به صورت کلی انجام شود و در موارد خاص ارجاع به دادگستری ارجاع بدهیم که باعث می‌شود کار مردم سریع‌تر انجام شود. اگر در این زمینه مطالعاتی صورت بگیرد موارد زیادی از این قبیل وجود دارد.

وی با توجه به اینکه سند تحول قضائی در قوه قضائیه در حال ارتقا است، افزود: می‌توان کارگروه‌هایی مشخص کرد که رد پای علمی سردفتران در سند تحول قضائی باز شود.

کد خبر 5958083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha