۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

سامانه هوشمند سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی شد

سامانه هوشمند سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی شد

سامانه هوشمند سلامت روان با امکانات افزایش سرعت و دقت تحلیل داده‌های کارنامه سلامت روان و تشخیص زودهنگام دانشجویان در معرض خطر در دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالوهاب برادران معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: در یک سال گذشته معاون‌ آموزشی، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه و مدیر آمار و فناوری دانشگاه، تلاش‌های بسیاری داشتند تا این سامانه راه‌اندازی شود زیرا یک آموزش مناسب با سلامت روان خوب دانشجویان معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به توجه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران برای راه اندازی این سامانه گفت: در این دانشگاه هفته ای نیست که نشست علمی در زمینه هوش مصنوعی اجرا نشود و این مساله اهمیت و توجه مدیران دانشگاه به بحث آموزش و سامانه‌های هوشمند را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت غربالگری سلامت روان برای دوره رزیدنتی افزود: سامانه هوشمند سلامت روان تقدم پیشگیری بر درمان را معنا می‌بخشد.

برادران با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصد دانشجویان در سال جاری خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت سامانه هوشمند سلامت روان درخواست داریم، پیشنهادها و نقطه نظرات ارائه شود تا در مراحل بعدی این سامانه را بتوان برای اساتید، اعضای هیات علمی و کارمندان نیز اجرایی کرد.

کلان پروژه‌های دانشجویی در قالب سامانه‌های هوشمند

در ادامه این مراسم سید حسن تقوی مدیر اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت اجرای یک تصمیم درست که متکی به تحلیل درست و در نهایت داشتن اطلاعات مناسب است، عنوان کرد: در این راستا در معاونت دانشجویی تمام تلاش این بوده تا کلان پروژه‌های دانشجویی در قالب یک سامانه هوشمند تعریف شود و هر دانشجو یک پروفایل مشخص و کامل داشته باشد.

وی با اشاره به انجام فرایندهای بیش از ۴۰۰ فارغ التحصیل این دانشگاه با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی هوشمند که بسیار در زمینه رفت و آمد این افراد کمک و تسهیل کننده بوده است، افزود: با این سامانه‌های هوشمند بسیاری از مسائل دانشجویان از جمله تسویه حساب‌ها و هرگونه اطلاعات آنان از جمله فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و رتبه و جایگاه دانشجویان با یک پروفایل هوشمند دانشجویی قابل بررسی و رویت است.

پیش بینی سلامت روان قابلیت اجرا دارد

در ادامه این مراسم حمید پیروی مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران با ارائه توضیحاتی درخصوص محورهای خدمات این مرکز به تشریح خدمات (ایران حال) و سلامت روان دیجیتال پرداخت.

وی با تشریح سامانه هوشمند سلامت روان عنوان کرد: تمام تلاش این است تا بتوان طی مدت زمانی ۳ تا ۴ سال آینده بحث پیش بینی سلامت روان در این دانشگاه نیز اجرایی شود و باید این خدمات برای دانشجویان بین الملل دانشگاه نیز فراهم شود.

در ادامه این مراسم بتول مهرشاد مدیر آمار و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح اقدامات برای راه اندازی پلتفرم و سامانه‌های دانشگاه از جمله سامانه هوشمند سلامت روان پرداخت و گفت: برای راه اندازی سامانه‌ها توصیه می‌شود همه واحدها در مرحله نخست فرایندهای خود را الکترونیکی کنند تا در مراحل بعدی روند دیجیتال‌سازی و هوشمندسازی صورت پذیرد.

از اهداف راه اندازی سامانه هوشمند سلامت روان می‌توان به یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به سلامت روان دانشجویان از منابع مختلف و همچنین تشخیص زودهنگام دانشجویان در معرض خطر و ارائه خدمات به موقع و پیشگیری از مزمن شدن اختلالات روانی دانشجویان اشاره کرد.

امکانات سامانه هوشمند سلامت روان شامل افزایش سرعت و دقت تحلیل داده‌های کارنامه سلامت روان است، همچنین اتصال اطلاعات پایش سلامت روان به سامانه هم آوا و ثبت ریسک فاکتورهای دیگر در صورت مراجعه به مرکز مشاوره و در نهایت ارائه هشدار در صورت وزن گرفتن ریسک فاکتورهای به عنوان نشانه‌های خطر گوشه ای از امکانات این سامانه است.

کد خبر 5958504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha