۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۳

اردوغان: هیچ مساله غیرقابل‌حلی با یونان نداریم

اردوغان: هیچ مساله غیرقابل‌حلی با یونان نداریم

رییس‌جمهور ترکیه با ادعای احیای مجدد سازوکار روابط دو جانبه بین آنکارا و آتن گفت: هیچ مساله غیرقابل‌حلی با یونان نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در مصاحبه ویژه با روزنامه «کاتیمرینی» یونان در آستانه سفر رسمی‌اش به آتن با اشاره به بسیاری از مسائل حل نشده میان دو کشور، اعلام کرد که طرفین از این موضوع آگاه هستند، اما اینکه اجازه بدهند این مشکلات بین دو دولت و دو ملت تنش ایجاد کند یا نه، در اختیار دو کشور است.

رییس جمهور ترکیه گفت: به همین دلیل است که در روابط دو کشور از دو رویکرد «صفحه جدید» و «برد- برد» سخن می‌ گویم. رویکرد «برد- برد» اساس سیاست ترکیه در عرصه بین‌ المللی را تشکیل می‌ دهد.

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: مانند سایر کشورها ما به دوست نیاز داریم، نه دشمن. همواره می‌ گویم که معتقدیم هیچ مساله‌ ای غیرقابل حل بین همسایه‌ ها به ویژه با یونان نداریم. یونان مشاهده کرده که ملت ترکیه دست دوستی را رد نمی‌ کند و این موجب تغییر رویکرد یونان در قبال ترکیه شد. به کسانی‌ که علیه امنیت، تمامیت ارضی و منافع ملی کشورمان چشم داشت دارند، واکنش نشان می‌ دهیم، به همان اندازه به پیشرفت همکاری و دوستی علاقه داریم.

اردوغان با اشاره به احیای مجدد سازوکار مناسبات دو جانبه بین دو کشور گفت: گفتگوها در تمامی سطوح ادامه دارد. سفرهای متقابل به طور فشرده انجام می‌ گیرند. دارای اراده برای تقویت همکاری‌ های دو جانبه براساس اساس اعتماد متقابل هستیم. معتقدم که کیریاکاس میتسوتاکیس نخست‌ وزیر یونان هم از رویکرد مشابه برخوردار است.

وی اضافه کرد که این نیت مشترک به دلیل بیانیه روابط دوستانه و حسن همجواری که قرار است در ۷ دسامبر در آتن امضا شود، به وضوح ثبت خواهد شد.

*مهدی لطیفی شیره جینی

کد خبر 5959863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha