۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری:

حمایت از مظلوم در قضیه فلسطین در تاریخ بی سابقه است

حمایت از مظلوم در قضیه فلسطین در تاریخ بی سابقه است

امام جمعه موقت تهران گفت: دولتمردان غربی متوجه تغییر افکار عمومی ملت‌های خود در حمایت از مردم غزه شدند و ناچار شدند جنایات اسرائیل را محکوم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری، در نشست تخصصی افق روشن با اشاره به کوچکی و ذره بودن ما در برابر خداوند متعال، افزود: بر اساس آیه‌های قرآن، کسانی که به خداوند شاهد و ناظر ایمان آوردند و به مقام شامخ ولایت الهی وارد شدند.

وی با بیان اینکه حتی تصورات ذهنی ما هم از نظر خداوند متعال مخفی نیست، گفت: هر کسی که این نظاره گری خداوند را باور دارد؛ تقوا را رعایت می‌کند. هر کس به این درجه از تقوا رسید و دائم در این مرحله بود، به مقام ولایت الهی می‌رسد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطاب به مربیان جوان، افزود: تا جوان هستید به این مقام ولایت الهی و دوستی با رب می‌توانید دست پیدا کنید. البته به خداوند متعال هم امیدواریم که به ما عنایتی کند.

نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به تحولات غزه، گفت: در تاریخ نسل کشی‌های سخت‌تری هم داشتیم اما این بیداری جهانی بسیار ارزنده است. اجتماع مردم معترض به جنایات اسرائیل در لندن ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است. این غوغا نشانه‌ها و علائمی است برای کسانی که به تحولات جهانی فکر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم غزه سطح مقاومت را ارتقا دادند، افزود: این سازماندهی جهانی در حمایت از مردم مظلوم غزه هم بی سابقه است. علاوه بر حضور گسترده مردم در جهان در حمایت از مردم غزه، دولتمردان غربی هم متوجه تغییر افکار عمومی ملت‌های خود در حمایت از مردم غزه شدند و ناچار شدند جنایات اسرائیل را محکوم کنند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تاکید کرد: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هم هیچ زمانی، اینقدر برای جبهه حق هماهنگی وجود نداشته است. شرایط این روزهای جهان خیلی خاص است. در کنار توجه به جنایات رژیم صهیونیستی، نباید از فرصت‌ها هم غفلت کرد.

وی با اشاره به اینکه تفاوت‌های نسلی حتماً در جامعه و مدارس وجود دارد، گفت: باید ببینیم آیا این تفاوت نسلی به شکاف نسلی منجر شده است؟ آیا این شکاف نسلی به انقطاع رسیده است؟ البته تفاوت نسلی طبیعی است اما پر رنگ شدن این تفاوت‌ها مقداری جدی است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خاطر نشان کرد: البته دشمنان آرزوی شکاف و انقطاع نسلی را به گور می‌برند. ما هم باید در مجموعه‌های مختلف، همت کنیم تا هیچ گاه شاهد انقطاع نسلی نباشیم. این را هم باید توجه داشته باشیم که تأثیر اقدامات امروزمان همین امروز مشخص نمی‌شود و مدارس هم با همدیگر متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه زمینه رشد در میان نوجوان وجود دارد، گفت: این ما هستیم که باید درست عمل کنیم. باید ببینیم که خداوند چه قدر نعمت در اختیار ما قرار داده است. اگر روزی دانش آموزان و نوجوانان از ما سوالی نکردند باید نگران باشیم. سوال پرسیدن و انتقاد کردن دانش آموزان و نوجوانان اتفاقاً خوب است.

وی خطاب به مربیان با اشاره به لزوم‌برخورد صحیح با دانش آموزان، افزود: هر کس می‌خواهد هدایتگر باشد اما با غرور بخواهد دیگران را هدایت کند در مسیر تربیت الهی موفق نخواهد شد. مربی باید دلسوز متربی باشد. مربی باید با زبان فطرت انسانی با نوجوانان صحبت کند. درست است که مقداری غبار و آشفتگی‌ها وجود دارد؛ اما نوجوان زبان فطرت انسانی را می‌شناسد.

نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خطاب به مربیان حاضر در این جلسه گفت: با کودکان و جوانان صادق و صمیمی باشیم و در لطیف‌ترین شکل ممکن، قوی باشیم.

وی با اشاره به فتنه‌های موجود از سوی رسانه‌های معاند، افزود: باید کمک کنیم تا نوجوان و دانش آموز غبارها را کنار بزند و حقانیت مسیر را درک کند و این مسأله جز با شفافیت و صمیمیت بیشتر با دانش آموزان ممکن نیست.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: حضور در مدارس را یک فرصت تلقی کنید. با دیگر دستگاه‌های فرهنگی حس رقابت نداشته باشید بلکه نیت و هدفتان تعامل و همکاری باشد.

کد خبر 5960137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha