۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰

در بهشهر ؛

آیین تجلیل از ۵۳ حافظ قرآنی کشور آغاز شد

آیین تجلیل از ۵۳ حافظ قرآنی کشور آغاز شد

بهشهر- مراسم افتتاحیه تجلیل، تکریم و نکوداشت ۵۳ حافظ کل قرآن کریم موسسه تخصصی مهد قرآن  کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود چاووشی مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری افتتاحیه آئین تجلیل از حافظان‌کل قرآن در هتل صدرا بهشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آئین تجلیل در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی، تکریم و شکوفایی حافظان قرآن در راستای تحقق منویات رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در حال برگزاری است.

وی افزود: مؤسسه کشوری مهد قرآن بیش از سه دهه با هدف آموزش حفظ و فهم قرآن در کشور فعال است.

این مسؤول با بیان اینکه مهد قرآن در ۲۳ استان دارای ۱۴۳ شعبه است، خاطرنشان کرد: این مؤسسه، مردمی و عام المنفعه و غیر انتفاعی آموزش قرآن از سنین کودکی، نوجوانی، جوانان و بزرگسالان را در دستور کار دارد.

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن یادآور شد: بیش از ۴ هزار حافظ قرآن در سطح کشور نتیجه تلاش مهد قرآن در سراسر کشور بوده است.

چاووشی گفت: این مؤسسه در استمرار برنامه‌های آموزشی خود همه ساله، یک دوره آزمون حفظ قرآن کریم را با ترجمه، تدبر و تفسیر را برگزار و در این آزمون دو مرحله مقدماتی و استانی و دوره کشوری شرکت می‌کنند.

وی افزود: پانزدهمین دوره آزمون با عنوان ترنم وحی امسال با حضور ۱۳۴ حافظ کل قرآن در مرحله استانی برگزار شد که ۹۰ نفر به مرحله کشوری راه بافتند و در مرحله کشوری ۵۳ نفر حائز رتبه برتر کشوری شده و گواهینامه حفظ قرآن را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن اظهار کرد: مراسم‌حافظان کل قرآن کریم عضو مؤسسه مهد قرآن سراسر کشور که در مرحله نهایی پانزدهمین دوره حفظ قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر "ترنم وحی" ۱۴۰۲ موفق به دریافت مدرک حفظ کل شدند، با حضور اساتید برجسته استاد شهریار پرهیزگار، محمدحسین سعیدیان و سیدمهدی سیف، برگزار شد.

آئین اختتامیه این همایش، جمعه ۱۷ آذر ماه با تجلیل از حافظان قرآن کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 5960292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha