۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶

مدیر شیلات چهارمحال و بختیاری خبرداد:

تولید ۲۰۰ تن خاویار طلایی صادراتی در استان چهارمحال و بختیاری

تولید ۲۰۰ تن خاویار طلایی صادراتی در استان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیر شیلات چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدکنندگان چهارمحال و بختیاری تولید دوبرابری خاویار طلایی معادل ۲۰۰ تن برای صادرات به اوراسیا را هدف گذاری کرده اند.

نادر ملک پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان با پرورش ۲۵ هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست کشور را دارد و ظرفیت بالقوه ای برای تولید خاویار طلایی دارد.

وی تولید خاویار طلایی از تخم‌های جمع آوری شده ماهیان سردابی و فرآوری آنها برای صادرات را مزیت اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در حوزه شیلات بیان کرد و گفت: با بسته بندی این محصول و صادرات آن برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال زایی در تنها واحد تولیدی شده است.

ملک پور ادامه داد: هم اکنون نخستین و تنها واحد تولیدی خاویار طلایی چهارمحال و بختیاری در قطب صنعتی فرخ شهر به وسعت ۲ هکتار واقع شده است و خط تولید آن برای افزایش دوبرابری صادرات هدف گذاری شده است.

وی استقبال زیاد مردم کشورهای هدف صادرات این محصول همچون روسیه، ارمنستان، آذربایجان و حوزه خلیج فارس را نشان کیفیت بالای خاویار طلایی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: تا الان ۱۱۰ تن از این محصول صادر شده و تا پایان سال به دو برابر سال گذشته یعنی ۲۰۰ تن می‌رسد.

ملک پور به بکارگیری خط جدید تولید خاویار طلایی با روش نوین و تخصصی هم اشاره کرد و گفت: با بهره مندی از متخصصان روسی و آذربایجانی در این کارخانه فناوری تولید خاویار طلایی بومی سازی شده است.

اسدی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، از رعایت دستورالعمل‌های ویژه فرآوری بهداشتی و بسته بندی استاندارد خبر داد و گفت: بر جز به جز روند تولید خاویار طلایی در استان با دقت نظارت می‌شود.

وی اذعان داشت: این محصول روزی ضایعات مزارع شیلات استان محسوب می‌شده اما حالا به تولید صادراتی با ارزش افزوده و ارزآور برای کشور تبدیل شده است که حاصل کار متخصصان داخلی و بومی سازی فناوری تولید خاویار در استان چهارمحال و بختیاری است.

اسدی خاطر نشان کرد: همپای این کارخانه واحد تولید خاویار طلایی در ساری هم راه اندازی شده اما چهارمحال و بختیاری به فناوری جدید تولید محصول دست یافته و آن را بومی کرده است.

کد خبر 5961699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha