۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه بویراحمد خبر داد؛

راهیابی ۱۱ قصه گو به جشنواره بین المللی یزد/رویکرد عمومی سازی است

راهیابی ۱۱ قصه گو به جشنواره بین المللی یزد/رویکرد عمومی سازی است

یاسوج_ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه بویراحمد از راهیابی ۱۱ قصه گو از استان به جشنواره بین المللی قصه گویی در یزد خبر داد.

کبری اخلاقی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی با نگاه و رویکرد عمومی سازی این جشنواره در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی قصه گویی را ابزاری برای انتقال تاریخ، آداب، سنن و اعتقادات با نگاه نسل به نسل دانست و تصریح کرد: گنجینه و ظرفیت لغات کودک با تکیه بر قصه گویی افزایش پیدا می‌کند.

اخلاقی نیا با اشاره به ابعاد ظرفیتی قصه گویی، گفت: کودک با قصه گویی و حال بخشی حوادث و کلمات، مفاهیم قصه را بهتر درک می‌کند.

اخلاقی نیا قصه گویی را یک ظرفیت ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از تعالیم از طریق قصق به انسان‌ها منتقل شده که نشان از ارزشمند بودن این ظرفیت دارند.

راهیابی ۱۱ قصه گو به جشنواره بین المللی یزد/رویکرد عمومی سازی است

اخلاقی نیا بر تقویت چنین ظرفیت‌هایی در سطح استان تاکید کرد و بیان داشت: شکل گیری تجارب قصه‌ها در ذهن کودک به رشد فردی با الگو برداری‌ها و توسعه دایره واژگان کمک می‌کند.

اخلاقی نیا با اشاره به برگزاری مراحل استانی جشنواره قصه گویی و معرفی برگزیدگان، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان این جشنواره ۱۶۲ نفر بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه تعداد ۴۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند، اظهار کرد: ۳۰ نفر در بخش قصه‌های ملی_ مدرن و ۱۰ نفر در بخش آئینی سنتی راه یافتگان به مرحله استانی جشنواره بودند.

اخلاقی نیا تعداد برگزیدگان استانی راه یافته به مرحله کشوری را ۱۱ نفر دانست و گفت: ۳ نفر نوجوان در بخش ملی _مدرن، ۳ نفر نوجوان در بخش آئینی سنتی، ۳ نفر بزرگسال در بخش ملی مدرن، ۱ نفر در بخش آئینی سنتی و ۱ نفر بزرگسال در بخش ویژه لبخند «طنز» به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

کد خبر 5961850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha