۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷

معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

فعالیت ۳۹ کارگزار فروش بیمه زراعت و باغ در استان اردبیل

فعالیت ۳۹ کارگزار فروش بیمه زراعت و باغ در استان اردبیل

اردبیل- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۹ کارگزار فروش بیمه زراعت و باغ در اردبیل در حال فعالیت هستند که سهم بزرگی در اشتغال استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شهریار بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: ۳۹ کارگزار فروش بیمه زراعت و باغ، ۳۸ کارگزار مجوز فروش بیمه دام و طیور، ۳۲ نفر کارشناس ارزیاب زراعت باغ، ۲۱ نفر کارشناس ارزیاب دام و طیور را در استان اردبیل در حوزه بیمه محصولات کشاورزی فعال هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد فعالین در حوزه بیمه تعداد ۱۳۰ نفر است، افزود: تعداد کل شعبه بیمه‌ای استان ۱۸ فقره، تعداد شرکت خدمات بیمه‌ای ۷ فقره و تعداد دفاتر فرعی ۸ فقره در سطح استان فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: به دلیل خسارت‌های شدیدی که کشاورزان اردبیلی در سال زراعی گذشته در اثر پدیده خشکسالی و سیل متحمل شدند انتظار داریم تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی صددرصد خسارت را به این بهره برداران پرداخت کند.

شهریار با بیان اینکه میزان خسارت به کشاورزان به حدی تأسف بار است که حتی کشاورزان پول خرید بذر را نیز برای کشت در سال آتی ندارند، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان و بهره‌برداران حوزه کشاورزی استان اردبیل باید در زمینه بیمه و از طریق صندوق بیمه کشاورزی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر 5964868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha