۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۰:۱۷

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

رشد اقتصادی کردستان نیازمند بهره‌گیری از علم و فناوری جوانان است

رشد اقتصادی کردستان نیازمند بهره‌گیری از علم و فناوری جوانان است

سنندج_ معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: رشد و توسعه بخش صنعت، معدن و اقتصادی کردستان با بهره‌گیری از علم و فناوری و ایده‌های ناب جوانان این استان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شعبانی، شامگاه پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره «جهادگران علم و فناوری» که در سالن امامت مجتمع شهید حاج قاسم سلیمانی سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوران پهلوی اول و دوم و حتی در زمان قاجار، جوانان کشور را از پیشرفت عقب نگه داشتند، اظهار کرد: دور کردن جوانان ما از پیشرفت در حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان وابستگی کشور به نظام سلطه و استکبار جهانی را به وجود آورد.

وی بیان کرد: با توجه به عقب‌افتادگی‌های تحمیلی دشمنان در عرصه‌های تکنولوژی و فناوری باید سرعت خود را برای کسب علم و فناوری بیشتر کرده تا بتوانیم این کاستی‌های موجود را جبران کنیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان و دانشگاهیان کشور فرمودند: «از این حرکت پرشتاب علمی که امروز در کشور اتفاق افتاده من تا پای جان دفاع خواهم کرد» و این امر وظیفه نخبگان را سنگین‌تر می‌کند.

شکل‌گیری بسیج علمی در سپاه بیت‌المقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه امروز در سپاه مجموعه بسیج علمی شکل‌گرفته است، بیان کرد: این مجموعه با شناسایی نخبگان، پشتیبانی از پروژه‌ها و ایده‌ها به فناوری و محصول و تولید آن به ثروت در راه توسعه علمی و فناوری کشور گام برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر استان و کشور در این بخش باشد.

شعبانی یادآور شد: در مجموعه بسیج، بنیاد تعاون بسیج و شرکت پیشگامان ورود پیدا کرده‌اند و از مخترعان و مبتکران حمایت می‌کند و حلقه پایانی که تجاری‌سازی و تولید ثروت در حوزه نوآوری و فناوری بوده را برعهده گرفته است تا شاهد ایرانی قوی باشیم.

وی شرط داشتن ایران قوی را حرکت در مسیر رشد روزافزون علم، فناوری و کار و تلاش جوانان، بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، کشور خواند و گفت: باید کشور را به سمت توسعه و پیشرفت مورد انتظار هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه بخش صنعت، معدن، اقتصاد و … با بهره‌گیری از علم و فناوری و ایده‌های ناب جوانان این استان می‌تواند بسیار کارگشار و راهگشا باشد و جوانان نیز باید تمام تلاش خود را در این بخش بکار گیرند.

کد خبر 5967131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha