عضو ارشد انصارالله: عملیات یمنی‌ها تا فروپاشی اسرائیل ادامه دارد

عضو ارشد انصارالله: عملیات یمنی‌ها تا فروپاشی اسرائیل ادامه دارد

عضو ارشد انصار الله یمن حضور آمریکا در منطقه را عامل تهدید دریانوردی بین المللی دانست و تاکید کرد که هر نوع تحرک خصمانه ضد یمن عواقبی وخیم برای غرب دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با پایگاه خبری المیادین اعلام کرد که حضور نظامی آمریکا در منطقه، باعث تقویت هیمنه غرب بر گذرگاه‌های دریایی مهم و استراتژیک شده و امنیت دریانوردی بین المللی را تهدید می‌کند.

این عضو ارشد دفتر سیاسی انصارالله تصریح کرد که عملیات بزرگ در راستای پشتیبانی از ملت فلسطین و مجاهدان بزرگ آن در عملیات طوفان الاقصی تا رسیدن به پیروزی و فروپاشی رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

القحوم در این گفتگو تاکید کرد: چیزی که دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند، حضور نظامی گسترده آمریکا و صهیونیست‌ها در تنگه باب المندب و دریای سرخ است که نقض قوانین بین‌الملل دریایی و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد که این حضور نظامی در منطقه باعث تقویت تک قطبی و هژمونی بر گذرگاه‌های دریایی مهم و راهبردی بین‌المللی می‌شود.

این عضو انصارالله خاطرنشان کرد که یمن دولتی مستقل و بزرگ است که تمامیت و استقلال خود را در حمایت از مرزها و محیط حیاتی اطراف خود و حمایت از دریانوردی جهانی بر اساس قوانین بین‌الملل دنبال می‌کند.

القحوم تصریح کرد که بر اساس قوانین و منشورهای بین المللی، یمن شریکی در حمایت از دریانوردی جهانی به شمار می‌رود و مواضع این کشور در حمایت از فلسطین، غزه و آرمان‌های امت اسلامی ثابت و تغییر ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه «آرمان فلسطین در راس اولویت‌ها قرار دارد و ما هرگز تحت هیچ فشار و تهدیدی از سوی آمریکا و غرب این آرمان را کنار نمی‌گذاریم»، ابراز داشت که کسانی که به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند، باید ضرباتی را دریافت کنند و ما از هیچ تلاشی در زمینه کمک به فلسطین و غزه تا زمان پیروزی مقاومت و فروپاشی رژیم صهیونیستی فروگذار نخواهیم کرد.

این عضو ارشد یمنی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما باید از بازی با امنیت و ثبات منطقه و جهان خودداری کنید، چرا که امنیت و ثبات جهانی با وجود رژیم اشغالگر صهیونیستی امکان‌پذیر نیست و این معادله‌ای تغییر ناپذیر است، علاوه بر اینکه هر نوع تحرک خصمانه ضد یمن عواقبی وخیم و هزینه‌های بزرگ برای شما دارد.

القحوم ادامه داد که یمن عوامل قدرت و بازدارندگی را در اختیار دارد که آن را به دولتی محوری و موثر در معادلات بین‌المللی تبدیل می‌کند و این عناصر قدرت آن را در حمایت از فلسطین ثابت قدم نگه می‌دارد.

وی تاکید کرد که یمن با تمامی گزینه‌های دفاعی خود در برابر هر نوع تحرکات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی آماده است و دست این کشور روی ماشه است و غافلگیری‌هایی را رقم خواهد زد که به ذهن هیچ‌کس نمی‌رسد.

پایگاه خبری آکسیوس شامگاه گذشته گزارش داد که ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی در نتیجه حملات حوثی‌ها از یمن در دریای سرخ تقریباً به صورت کامل متوقف شده است.

روز گذشته نیز یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام دو عملیات ضد دو کشتی باری در دریای سرخ خبر داد که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت بودند و آن‌ها را با دو موشک دریایی هدف قرار داد.

کد خبر 5968092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • انا عمار IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      0 0
      درود خدا بر مجاهدان انصارالله یمن که با شجاعت در قطع منابع یهودیان اسرائیلی حرکت کرده و کشتی‌های صهیونیست های وحشی را توقیف میکنند ، انصافا دست مریزاد باید گفت به توان و روحیه جوانمردی و حق طلبی انصارالله . ناموسا مرد میدان جهاد انصار الله است .