۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

درآمد ۷۰۰۰ میلیارد تومانی صادرات کیوی در مازندران

درآمد ۷۰۰۰ میلیارد تومانی صادرات کیوی در مازندران

ساری- معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی درآمد کیوی کاران مازندران در پی صادرات را سال جاری ۷۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی برومندی شامگاه شنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان ساماندهی صادرات محصول کشاورزی را در استان مازندران و الزامی دانست و گفت: در سال جاری تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال درآمد صادرات کیوی استان بوده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه صادرات محصولات باید کمبود نیرو در گمرکات و حفظ نباتات رفع شود، گفت: علاوه بر این باید برای کاهش هزینه‌های تولید مرکبات برنامه‌ریزی کنیم.

برومندی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های مرکبات پس از برداشت در مرحله حمل و نقل و بسته‌بندی، سورتینگ و گمرکات وجود دارد، گفت: باید نسبت به کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم گسترش زیرساخت‌های صادراتی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید مسیر بندر امیرآباد برای حمل و نقل دریایی تقویت شود.

وی با عنوان که سورتینگداران و صادرکنندگان نیز باید از تولید کنندگان حمایت کنند، گفت: برای حمایت از سورتینگداران دولت پای کار است و بدهی تسهیلات سورتینگداران تمدید می‌شود.

برومندی به قیمت ۹ هزار تومانی هر کیلو مرکبات در استان اشاره کرد و گفت: برای حمایت از باغداران باید این قیمت افزایش یابد.

کد خبر 5968506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha