۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۸

از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ؛

۱۱۸ پرونده تخلف محیط زیستی در خراسان جنوبی تشکیل شد

۱۱۸ پرونده تخلف محیط زیستی در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:از ابتدای سال جاری در حوزه‌های مربوط به جرائم زیست محیطی ۱۱۸ پرونده تخلف تشکیل شده که ۱۷ پرونده مربوط به آلودگی های محیط زیستی بوده است.

سعید ارشادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به شدت با متخلفین و آسیب زنندگان به حیات وحش برخورد می‌کند، اظهار کرد: آمار برخورد با متخلفین نشان صحت ادعای ما است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون (طی ۹ ماه) ۸۲ نفر متخلف حوزه شکار و صید و حفاظت و بهسازی محیط زیست را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

ارشادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در حوزه‌های مختلف مربوط به جرائم زیست محیطی ۱۱۸ پرونده تخلف تشکیل شده است، اظهار کرد: پرونده‌های مطروحه در مورد تخلفاتی چون ۲۱ مورد شکار غیر مجاز پرندگان، ۴۷ مورد شکار غیر مجاز پستانداران، ۱۷ مورد زنده گیری پرندگان، ۲ مورد زنده گیری پستانداران و ۱۷ مورد آلودگی‌های زیست محیطی بود.

وی افزود: طی تخلفات کشف شده ۸ قبضه سلاح غیر مجاز، ۵۸ قبضه سلاح مجاز که استفاده غیر مجاز از آن‌ها شده و بیش از ۱۲۰۰ عدد انواع ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی یادآور شد: نکته مهم و قابل تأمل این است که با پیشگیری از تخلفات زیست محیطی ۲۹ نفر قبل از هرگونه انجام شکار غیر مجاز دستگیر شده‌اند.

ارشادی ادامه داد: جهت آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست طی ۹ ماهه گذشته بیش از هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی در قالب طرح یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان برگزار شده است.

کد خبر 5971531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha