۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴

در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

موسوی لارگانی: بودجه بخش فرهنگی بسیار کم است

موسوی لارگانی: بودجه بخش فرهنگی بسیار کم است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: در سال‌های گذشته، کمترین بودجه را برای حوزه فرهنگی در نظر گرفته‌ایم که قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «سیدناصر موسوی لارگانی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مطابق با شعار سال باید رشد تولید افزایش یابد و تورم هم مهار شود اما با این لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارایه کرده، شعار سال محقق نخواهد شد و این بودجه برخلاف رشد تولید و مهار تورم است.

وی ادامه داد: دولت در این لایحه یک درصد به میزان مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرده است و گفته می‌خواهد از این محل، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را محقق کند؛ آیا معنای این کار چیزی به جز این است که ما از یک جیب مردم پول برمی‌داریم و به جیب دیگر آن‌ها پول می‌ریزیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درباره خرید تضمینی گندم هم در این لایحه آمده که دولت ۸۰ درصد خرید تضمینی گندم را انجام دهد؛ سوال ما آن است که مابقی آن قرار است از چه طریقی انجام شود؛ دولت باید به طور کامل خرید تضمینی گندم را انجام داده و بازار را تنظیم کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان، قابل قبول نیست و جالب است در لایحه اولیه بودجه سال ۱۴۰۳، افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد در نظر گرفته شده بود اما در اصلاحیه، دو درصد کاهش یافته و تبدیل به ۱۸ درصد شده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی مالیات هم قابل قبول نیست، گفت: یکی دیگر از نکات منفی این بودجه آن است که به بودجه بخش فرهنگ توجهی نشده و در سال‌های گذشته، کمترین بودجه را برای حوزه فرهنگی در نظر گرفته‌ایم که قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قیمت فروش هر بشکه نفت ۶۵ دلار در نظر گرفته شده و سوال این است مگر قیمت نفت افزایش نداشته است و چرا این عدد را دولت در نظر گرفته است؛ همچنین فروش روزانه نفت یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده که با توجه به تحریم‌ها ممکن است محقق نشود.

وی درباره قیمت نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده گفت: دولت در این لایحه قیمت ارز کالاهای اساسی را ۲۸,۵۰۰ تومان، برای سایر کالاها ۳۹ هزار تومان و قیمت آزاد را ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است و سوال ما آن است که دولت آیا با این رویه می‌خواهد دلار را تک نرخی کند.

کد خبر 5971695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha