۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴

با اجرای طرح نذر آب صورت گرفت؛

اصلاح خط لوله آب شرب شهر آبیز زیرکوه

اصلاح خط لوله آب شرب شهر آبیز زیرکوه

بیرجند-مدیر آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه گفت: در طرح نذر آب شهرستان زیرکوه، اصلاح خط لوله آب شرب شهر آبیز به طول ۷۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگگار مهر، علی غلامحسینی صبح پنج شنبه در حاشیه اجرای طرح نذر خدمت شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه اصلاح خط لوله آب شرب در این شهرستان، اظهار داشت: طول خط انتقال و توزیع آب شرب در این شهرستان حدود هزار کیلومتر است.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از ۲۵۰ کیلومتر فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت لوله ها و مشکلات ساختاری پس از زلزله مهم ترین دلایل فرسودگی شبکه آب این شهرستان است، اضافه کرد: بیشترین هدررفت آب استان در شهرستان زیرکوه است.

مدیر آب و فاضلاب زیرکوه از هدررفت ۴۴ درصدی آب در شبکه این شهرستان خبر داد و گفت: همت مسئولان شهرستان تامین اعتبار برای رفع مشکل هدررفت آب است.

غلامحسینی با بیان اینکه طرح نذر خدمت به همت جمعیت هلال احمر در این شهرستان در حال اجرا است، افزود: تامین لوله به طول ۷۰۰ متر در راستای اجرای این طرح انجام شده که خدمتی بسیار ارزشمند است.

وی بیان داشت: در طرح نذر آب هلال احمر استان برنامه ریزی کردیم در جایی که بیشترین ضرورت برای آبرسانی باشد، خدمت‌رسانی شود.

مدیر آب و فاضلاب زیرکوه با اشاره به اینکه خدمت رسانی را از روستاهای بزرگ شروع کردیم، گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که خط لوله آب شرب شهر آبیز را اصلاح کنیم تا بیشترین بازخورد را داشته باشد.

غلامحسینی با اشاره به اینکه در شهر آبیز طول شبکه توزیع حدود ۲۵ کیلومتر است، یادآور شد: از این میزان ۱۴ کیلومتر از اعتبارات دولتی اصلاح شده و ۵ کیلومتر به صورت بحرانی فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه فرسوده انتقال آب شرب در این شهرستان به قدری فرسوده بوده که بازهم از خیران و توان داخلی شهرستان برای اصلاح شبکه استقبال می کنیم.

کد خبر 5972787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha