۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

قطار پرسرعت در مازندران راه اندازی شود

قطار پرسرعت در مازندران راه اندازی شود

ساری- نماینده ولی فقیه در استان مازندران ترافیک در استان را معضل دانست و گفت: باید به فکر راه اندازی قطار پرسرعت در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدی لائینی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با اعضای قرارگاه خاتم الانبیا استان مازندران، اظهار کرد: خدمات و کارکرد قرارگاه خاتم هم در بعد علمی و فناوری در سطح بسیار بالا و هم از نظر سرعت و کیفیت کار خوب است و همه این قابلیت‌ها و لیاقت‌ها را باور دارند.

وی افزود: به‌خصوص کلان پروژه‌های ملی که شرکت‌های خارجی باقی گذاشتند و رفتند توسط این قرارگاه روی زمین نماند و برای این قرارگاه کمک به مملکت و ملت مهم بود نه گرایش دولت‌ها و هدف آنان پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: ما پروژه‌هایی داریم که سالهاست روی زمین مانده است، مثل پل هوایی سه راه جویبار، همچنین ترافیک در مازندران معضل بزرگی است و با ساخت چند پل حل نمی‌شود و از همین الان باید به فکر مطالعات مترو و قطارهای برقی باشیم.

امام جمعه ساری یادآور شد: بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده پیمانکار دارد اما به دلایل و گاهی بهانه تأخیر به آن سنوات تعلق می‌گیرد، در صورتی که باید به پیمانکاری که کار را سر موعد تحویل داد تشویقی پرداخت کرد.

این مسؤول گفت: پروژه‌هایی که برای قرارگاه خاتم درنظر گرفته می‌شود باید از صفر تا ۱۰۰ باشد و حضور این قرارگاه برای استان مازندران فرصت است.

وی اعلام کرد: منطقه غرب مازندران در طول سال پذیرای بیش از ۲۵ میلیون مسافر است ئ تمام ترددها در یک جاده انجام می‌شود و ظرفیت این جاده فقط در حد بومی بوده و فکری برای مسافران نشده است.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما از ابتدا تاکنون این بود که قطار محلی از رامسر به مرکز استان بیاید زیرا از آذربایجان تا مشهد ۹ استان وجود دارد و استقرار یک قطار پرسرعت ۲۵۰ کیلومتری برای سفر مردم به مشهد از حجم ترافیک و خسارات می‌کاهد.

کد خبر 5975205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      بین شهر های آمل بابل قائمشهر و ساری باید قطار های پر سرعت بسازید جاده ها ی مازندران ترافیک داره