۴ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳

در قالب نشستی در «مهر» مطرح شد؛

دغدغه سیاسی عامل شکل‌گیری «ضد»/ زندگی جدا از سیاست نیست

دغدغه سیاسی عامل شکل‌گیری «ضد»/ زندگی جدا از سیاست نیست

کارگردان فیلم سینمایی «ضد»، ساخت این فیلم را نشات گرفته از زیست شخصی و نگاه سیاسی خود دانست و یادآور شد علاقه‌مند به ژانر سیاسی در سینماست و معتقد است که زندگی جدا از سیاست نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی «ضد» به عنوان دومین فیلم بلند سینمایی در کارنامه کارگردانی امیرعباس ربیعی، این روزها در حال اکران است. این فیلم سینمایی که فیلمنامه آن را حسین تراب‌نژاد نوشته است، به ماجرای نفوذ منافقین در حزب جمهوری اسلامی و بمب‌گذاری در حزب در سال ۱۳۶۰ می‌پردازد.

در این فیلم که محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مجید پتکی و تعدادی دیگر از هنرمندان به عنوان بازیگر حضور دارند.

امیرعباس ربیعی کارگردان «ضد»، نادر سلیمانی و مهدی نصرتی، بازیگران این فیلم سینمایی با حضور در خبرگزاری مهر در قالب یک گفت‌وگوی تفصیلی به دغدغه ساخته‌شدن و حضور در این اثر سینمایی پرداختند.

ربیعی درباره دغدغه خود برای پرداختن به موضوعات سیاسی دهه ۶۰، تاکید کرد: علاقه‌ام در سینما به ژانر سیاسی است. تاریخ معاصر سیاسی برای من جذاب است؛ چه در حوزه سینما و چه در حوزه شخصی. در زیست شخصی مسائل سیاسی درگیرم می‌کند و آن‌ها را پیگیری می‌کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «ضد» تصریح کرد: حتی اگر یک روز بخواهم فیلمی با موضوع اجتماعی یا اقتصادی کار کنم، بی‌ربط به سیاست نمی‌توانم فیلمی بسازم زیرا من سیاست را به شدت در تمام شئون زندگی تأثیرگذار می‌بینم. من با تفکر زندگی جدای از سیاست یا متکی شدن به یک زندگی فردی که به دنبال رفاه فردی فارغ از رفاه و نفع اجتماع است، مخالف هستم و اصلاً این زیست را قبول ندارم. معتقدم انسان اجتماعی خلق شده و نسبت به جامعه مسئولیت دارد و سیاست نیز نقش به‌سزایی در جامعه دارد و خیلی پررنگ است.

وی در بخش‌های دیگری از گفت‌وگوی تفصیلی خود با خبرگزاری مهر به ارائه توضیحاتی درباره فیلم اول خود «لباس شخصی» و همچنین چگونگی روند تولید و اکران «ضد»، پرداخت.

نادر سلیمانی نیز که برای ایفای نقش در «ضد» سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد، درباره دغدغه حضور خود در این فیلم و همچنین چالشی که برای ایفای نقش «ناصر» به عنوان کاراکتری جدی پس از حدود ۴ دهه ایفای نقش‌های کمدی داشته است، سخن گفت.

مهدی نصرتی نیز که به عنوان بازیگر نقش اصلی در ۲ فیلم «لباس شخصی» و «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی حضور داشته است، درباره دلایل ایفای نقش در فیلم‌های سیاسی و چالش‌هایی که برای بازیگر ایجاد می‌کند، به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداخت.

مشروح این نشست به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 5975965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha