۴ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۵۷

رییس اداره هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد؛

سردشت، پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی در سومین روز متوالی

سردشت، پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی در سومین روز متوالی

ارومیه - رییس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: سردشت با ۳۵ میلیمتربارندگی در شبانه‌ روز گذشته برای سومین روز متوالی پربارش‌ترین شهرآذربایجان غربی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه افزود: در شبانه‌روز گذشته بسیاری از شهرهای جنوب آذربایجان غربی شاهد بارش باران بودند که بیشترین مقدار آن با ۳۵ میلیمتر در سردشت ثبت شد و بارشها در پیرانشهر ۳۳.۷ میلیمتر، در اشنویه ۲۱.۵ میلیمتر، مهاباد شش میلیمتر، شاهین دژ چهار میلیمتر، نقده سه میلیمتر و بوکان یک میلیمتر بود.

وی اظهارکرد: فعالیت این سامانه بارشی با وزش باد شدید همراه بود و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در پیرانشهر ۹۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و سرعت باد در اشنویه نیز به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد افزود: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران و وزش باد شدید تا فردا در منطقه تداوم خواهد داشت.

محمدپور تصریح کرد: با خروج این سامانه از اواخر امروز حداقل دمای هوای استان به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای منفی شش درجه سانتیگراد سردترین شهر آذربایجان غربی بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین شش و ۱۱ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

کد خبر 5976568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha