۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

۴۸۰ تن ماهی تیلاپیا در یزد تولید شد

۴۸۰ تن ماهی تیلاپیا در یزد تولید شد

یزد- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از رکوردشکنی یزد در تولید ماهی تیلاپیا در کشور خبر داد و گفت: امسال ۴۸۰ تن ماهی تیلاپیا در یزد تولید شد.

محمدعلی حاتنی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان یزد پیشگام در تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا است، اظهار کرد: ۱۵ واحد فعال تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان وجود دارد که عمده آن در شهرستان بافق است و این واحدها امسال ۴۸۰ تن ماهی تولید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بافق قطب مهم تولید ماهی تیلاپیا در منابع آبی کشور است، عنوان کرد: در سال جاری سه میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا گونه نیل در واحدهای تولیدی استان یزد، تکثیر و به متقاضیان تحویل داده شد.

به گفته رییس جهاد کشاورزی استان یزد افزود: در حال حاضر واحدهای تکثیر تیلاپیا، بچه ماهی تولیدی خود را در داخل استان و همچنین استانهای مجاز به پرورش این گونه، به متقاضیان عرضه می کنند.

حاتمی زاده اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولیدکنندگان ضمن ارائه تسهیلات کم بهره نسبت به ایجاد سایت الگویی پرورش تیلاپیا در شهرستان بافق اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: با راه اندازی این سایت بهره برداران و علاقمندان می توانند در راستای افزایش تولید و کمک به اقتصاد ملی ایفای نقش کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اهداف سند تحولی یزد نوین در رابطه با تولید پنج هزار تن ماهی تیلاپیا و ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی بیان کرد : در سال جاری هشت مورد موافقت اصولی، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری در خصوص تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا صادر شده است.

کد خبر 5977162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha