سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا به تعهدش درباره عدم حمایت از استقلال تایوان احترام بگذارد

آمریکا به تعهدش درباره عدم حمایت از استقلال تایوان احترام بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنانی هشدار داد: آمریکا به تعهدش درباره عدم حمایت از استقلال تایوان احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد: علیرغم مخالفت پکن، آمریکا قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۴ را تصویب و آن را امضا (ابلاغ) کرد؛ موضوعی که حاوی محتوای منفی مرتبط با چین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: چین به شدت از این موضوع ابراز تاسف کرده و قاطعانه با آن مخالفت می کند و انتقادهای جدی را به طرف آمریکایی اعلام داده است. این قانون در امور داخلی چین مداخله می کند، حمایت نظامی ایالات متحده از تایوان را تبلیغ کرده و اصل چین واحد و ۳ بیانیه مشترک چین و آمریکا را نقض می کند.

«مائو نینگ» در ادامه افزود: ما از ایالات متحده می خواهیم تا به تعهد رییس جمهور خود مبنی بر عدم حمایت از «استقلال تایوان» احترام بگذارد، تنش آفرینی در مساله تایوان را متوقف کند و صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر نیندازد.

وی در ادامه اضافه کرد: این قانون چین را به عنوان یک تهدید ترسیم می کند، شرکت های چینی را محدود کرده و تبادلات عادی اقتصادی، تجاری و بین چین و ایالات متحده را محدود می کند؛ موضوعی هایی که به نفع هیچ احدی نیست. ایالات متحده باید ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدیولوژیک را کنار بگذارد و محیط مساعدی برای همکاری چین و آمریکا در تجارت و سایر بخش ها ایجاد کند.

این مقام پکن خاطرنشان کرد: ما از ایالات متحده می خواهیم که با چین برای دستیابی به نتیجه مهم و درک مشترک نشست سانفرانسیسکو همکاری کند. محتوای منفی مرتبط با چین در قانون نباید اجرا شود. اگر ایالات متحده بر ادامه آن پافشاری کند، چین تدابیر قاطع و قوی برای حفظ حاکمیت، امنیت و حقوق و منافع توسعه خود اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 5977302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha