۸ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

مجله معتبر «WorldSoccer»:

انتخاب امیر قلعه‌نویی مایوس کننده بود/ باید خودش را اثبات کند

انتخاب امیر قلعه‌نویی مایوس کننده بود/ باید خودش را اثبات کند

مجله فوتبال «WorldSoccer» در خصوص تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا بر شناخت قلعه نویی از فوتبال ایران تاکید کرد و نوشت او در جام ملت ها باید خودش را اثبات کند.

به گزارش خبرنگار مهر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ۲۲ دی در قطر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران در گروه خود باید به مصاف تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ برود.

مجله فوتبال «WorldSoccer» در آخرین شماره خود به بررسی جام ملت‌های آسیا پرداخته است. این مجله در بخشی از گزارش خود به تیم ملی ایران اشاره کرده و نوشته است: تیم ملی فوتبال ایران مانند عربستان سعودی و کره جنوبی، در جام ملت‌های آسیا با خشکسالی مواجه شده است و آخرین قهرمانی این تیم به سال ۱۹۷۶ بر می‌گردد (پس از دو عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲). پس از اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ برای ایران با حذف از دور گروهی و عدم راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید از ده بازی بعدی، ۹ برد، از جمله برد برابر بلغارستان و برتری ۴ بر صفر قطر برابر قطر به دست آوردند.

انتخاب امیر قلعه‌نویی مایوس کننده بود/ باید خودش را اثبات کند

این مجله در ادامه نوشت: جایگزینی کارلوس کی روش با امیر قلعه نویی که برای بار دوم هدایت تیم را بر عهده می‌گیرد از نظر هواداران مأیوس کننده بود اما او فوتبال ایران را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسد و استعدادهای زیادی در اختیار دارد. البته تیم او تاکنون تغییرات زیادی نکرده است و این موضوع قابل درک است زیرا تیم‌های زیادی در آسیا - یا حتی جهان - وجود ندارند که مهاجمان بهتری نسبت به سردار آزمون و مهدی طارمی در اختیار داشته باشند و دیگر بازیکنان تیم هم استعداد و تجربه بین المللی زیادی دارند.

«WorldSoccer» در خصوص امیر قلعه نویی هم اظهار داشت: قلعه نویی سرمربی چند باشگاه در ایران بوده است اما تجربه بین المللی زیادی ندارد. او باید نشان دهد که می‌تواند این بازیکنان با استعداد را به مرحله بعدی برساند.

کد خبر 5979600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سرخ کابوس آبی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      17 25
      انتخاب امیر قلعه نویی عقبگرد ۲۰ ساله را به فوتبال ایران تحمیل خواهد کرد فوتبال ایران با استفاده از دانش مربیان خرجی صاحب سبک شده بود هرچند شدت پیشرفت ایران خیلی به چشم نمی آمد اونم بخاطر نداشتن امکانات کافی وعدم بازیهای تدارکاتی با تیمهامطرح بود نه سطح دانش مربی بزرگی مثل کیروش .
      • سورنا IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
        17 6
        اگر کی‌روش دانش داشت که قطر کنارش نمیگذاشت، البته سال 2011 و 12 شاید دانشش در زمینه دافاع تیمی در حد آسیا میتونست مارو به جام جهانی ببره و جزء 4 تا تیم آسیا کنه که چیز منحصر بفردی نیست اما مهم تفکر طی کردن صحیح و موفقیت آمیز یک تورنومنت هست که کی‌روش نه تنها در ایران بلکه در تمام تیمهاش ناموفق بوده
      • ناشناس AE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
        14 9
        بهتر بود مربی های خارجی با دانشی مثل مورایس و پاکو خمس که تو این دو سال از فوتبال ایران شناخت پیدا کردن و با امکانات ضعیف ایران خودشان را وفق دادن به عنوان سرمربی استفاده میشد؛هر دو مربی هم سیستم تاکتیکیشون هجومیه و به درد تیم ملی میخوره
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      6 27
      هم دور اول حذف میشه
    • حمید IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      45 5
      متاسفانه تفکر ملت این هست که با قلعه نوعی نتیجه نگیریم و تیم حذف بشه . نمیدونم چرا اینقدر از باخت قلعه نوعی ذوق میکنیم. اگر نتیجه بگیریم یک ایرانی برای کشور افتخار آفرین میشه. با تیشه به ریشه خودمون نزنیم
    • س.ح NL ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      39 4
      چون چندتا حسود گفته نباید امیر سرمربی تیم ملی میشد امیر بهترین گزینه هستش
    • آرش IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      30 8
      امیر بهترین گزینه ایرانی، و یکی از بهترین انتخاب های ممکن در تمام ادوار هستش. بشرطی که فرصت بدن
    • اشنا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      18 4
      تاقبل ازمساوی مقابل ازبکستان همه ازانتخاب قلعه نوعی به به وچه چه می گفتندحالا بعدازمساوی خدادرفیق نیمه راه می شودوکم کم شروع به اه اه گفتن می کنند!
    • پارسا IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 1
      به جان قلعه نویی که اگه تیم به نیمه نهایی برسه و فقط جهت زنگ تفریح تیمهای قدر وارد این گود میشه
    • حسین IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      4 1
      حذف هم اگر بشیم با امیر خان حذف بشیم نه با کیروش کیروش تدافعی
    • محمد فیروزی IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      11 1
      من حسادت ندارم ولی قلعه نوعی توی چندباری گذشته ناامید کننده و کسل کننده بود خدادکند خوب باشد ماهم افتخار کنیم بالاخره ایرانیه
    • شاهرخ US ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 1
      اسکوچیچ باید به عنوان سرمربی ایران باقی می ماند.کی روش در دوره اول خوب کار کرد..ولی انتخاب مجدد اون..بی نهایت افتضاح و مایوس کننده بود.کی روش دیگه پیر شده و کارایی نداره.بهتره بره مسافرت.قلعه نوعی در جام ملت های آسیا در لبنان ..کیفیتِ ضعیفش نشون داد.نباید دوباره انتخاب میشد.
    • علی IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 1
      تیم قلعه نوعی بازی با ازبکستان ناامید کننده بود