۸ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹

در اختتامیه رویداد ملی «شهربانو»؛

تابلوی مشهد قدیم رونمایی شد

تابلوی مشهد قدیم رونمایی شد

مشهد- در اختتامیه رویداد ملی «شهربانو»( چهارمین رویداد روایت شهر)، تابلوی مشهد قدیم اثر خانم صدر بانوی هنرمند مشهدی رونمایی شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه چهارمین رویداد روایت شهر با عنوان «شهربانو» ( سلسله رویدادهای هم آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت ویژه بانوان) شامگاه جمعه در کارخانه نوآوری مشهد مقدس برگزار شد.

در این نشست تابلوی مشهد رونمایی و جواد نواییان، پژوهشگر و استاد تاریخ هویت مشهد در خصوص این تابلو اظهار کرد: این تابلو حاصل تلاش خانم صدر از هنرمندان برجسته کشوری است‌.

پژوهشگر و استاد تاریخ هویت مشهد بیان کرد: خانم صدر برای طراحی این تابلو دقت و توجه خاصی را مدنظر داشت، در گذشته دوره آموزشی تاریخ مشهد را برگزار کردیم که این تابلو از ثمرات و نتایج برگزاری آن دوره است.

وی گفت: دوران فعالیت تک رشته ای در حوزه های مختلف به اتمام رسیده است و باید در چندین رشته تخصص داشت تا خروجی و نتیجه اثر بخش محقق شود و این اثر ثمره فعالیت در حوزه های میان رشته ای است.

تابلوی مشهد قدیم رونمایی شد

نواییان خاطر نشان کرد: در حوزه تاریخ مشهد اطلاعات عموم جامعه بسیار کم است و این تابلو حاصل تلفیق تاریخ و هنر است. فضای مشهد قدیم را به تصویر کشیده است.

پژوهشگر و استاد تاریخ هویت مشهد ابراز کرد: تابلوی مشهد قدیم با محوریت حرم مطهر رضوی به تصویر کشیده است و حملات ازبک ها، ارگ مشهد و دروازه های مشهد قابل مشاهده است و این نقشه می تواند زمینه نگارش کتاب داستان باشد.

گفتنی است؛ رویداد ملی روایت شهر در چهار بخش مستند، خرده روایت، خلاقیت و نوآوری و شهربانو با هدف تولید آثار سینمایی، فیلمنامه و مستند از سال گذشته آغاز شده و امروز همزمان با روز ملی مشهد مراسم اختتامیه رویداد شهربانو در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

رویداد شهربانو بخشی از رویداد روایت شهر و فرصتی برای انتقال تجربه های فیلم نامه نویسان مرتبط با حوزه بانوان فعال عرصه تصویری در تولید فیلم نامه است.

در این مراسم لیلی عاج، نویسنده و کارگردان سینما، مریم قربان زاده، نویسنده کتاب خاتون و قوماندان و جواد نواییان، استاد تاریخ و هویت مشهد حضور داشتند و رونمایی روایت‌های صوتی مشهد و نقاشی مشهد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 5979812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید باقری IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      2 2
      عااالی بود. دست مریزاد
    • رضا ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      دست مریزاد به خانم صدر و دکتر نواییان