۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴

رییس سازمان راهداری:

ظرفیت ترانزیت کشور ۴۰ درصد افزایش یافت

ظرفیت ترانزیت کشور ۴۰ درصد افزایش یافت

اردبیل- رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در دولت سیزدهم رشد ۴۰ درصدی ترانزیت کالا را از پایانه‌های مرزی کشور شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های راهداری در اردبیل اظهار کرد: خوشحال هستیم که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی پنجمین گذرگاه در مرز آستارا به سمت جمهوری آذربایجان گشایش یافت تا مشکلات کمتری را در ترانزیت خودروهای سنگین شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته مشکلات عدیده‌ای را در عبور و مرور خودروها در گذرگاه آستارا به جمهوری آذربایجان شاهد بودیم که با تلاش و پیگیری‌های مستمر قرار شد گذرگاه جدید احداث شده و در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این گذرگاه به عنوان پنجمین گذرگاه ایران با کشور آذربایجان به حساب می‌آید و قرار است ۲ گذرگاه جدید نیز در محدوده استان اردبیل و آذربایجان شرقی راه‌اندازی شود.

امانی از تجهیز پایانه‌های مرزی کشور به سیستم نوبت‌دهی مکانیزه خبر داد و افزود: ۲۶ پایانه مرزی در کشور به این سیستم متصل شده تا کامیون‌های حوزه صادرات و واردات با کمترین تأخیر و تعلل وارد مرزهای ۲ کشور شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تلاش مجموعه راهداری استان اردبیل که مدیران آن بی‌حاشیه تلاش می‌کنند، سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و آغاز عملیات احداث پروژه‌های جدید را به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه راهداری شاهد هستیم.

امانی به مشکلات معیشتی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی راهداری اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه با پیگیری وزیر راه و شهرسازی قرار است موانع و مشکلات رفع شده و از ظرفیت قانونی برای اصلاح امور و بهبود فعالیت راهداران حرکت‌های مؤثر انجام شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اخذ مجوز برای خرید ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: روند خرید با تلاش پیمانکاران در حال انجام است و امیدواریم به زودی این ماشین‌آلات به ناوگان راهداری استان اردبیل افزوده شود.

کد خبر 5980888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha