۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱

اسلامی:

ایران مشتقات آب سنگین را در داخل کشور تولید می‌کند

ایران مشتقات آب سنگین را در داخل کشور تولید می‌کند

کرج-رییس سازمان انرژی اتمی گفت: آب سنگین دارای مشتقاتی بوده که جز اقلام گرانبها و نادر محسوب شده و ایران آب سنگین را در داخل تولید می‌کند که پایه بسیاری از تحولات تکنولوژیک است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر دوشنبه در در نخستین سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: هماهنگی، تلفیق و یکپارچگی جامعه پزشکی و مهندسی همواره توانسته با تعامل روزافزون تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کند. جامعه فاخر مهندسی ایران موفق شده یکی از جایگاه برتر دنیا را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ابرقدرت‌ها علم و فناوری را تحت سلطه خود درآوردند، مجبور به ورود به منطقه ورود ممنوع و انحصار شدیم و دشمنان با اتهام و پرونده سازی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف هیاهویی را به پا کردند که جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند و اجازه ندهند به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور دست پیدا کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه فناوری هسته‌ای شکافنده هسته و علوم و فنون بوده و در تمام رشته‌ها تأثیرگذار است، مطرح کرد: به همین دلیل دشمنان نمی‌خواستند ما وارد این عرصه شویم. در جنگ روایت‌ها نیز فشار بسیاری بر کشور وارد و از تمام ظرفیت‌ها برای تخریب جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند تا از پیشرفت ما جلوگیری کنند اما ایران با قدرت به پیش می‌رود.

اسلامی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های تعریف شده در دولت در خصوص معرفی فناوری هسته‌ای به مردم عنوان کرد: با استفاده از این فناوری و ورود آن به زندگی مردم تلاش می‌کنیم هیاهوی هسته‌ای را خاتمه دهیم و یک جریان پایدار علمی صنعتی را در این مسیر مدیریت کنیم و بتوانیم نتایج روزافزون آن را در خدمت جامعه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همواره در مسیر علمی تولید مقاله یک گام برای پیشرفت است اما آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم نتیجه تحقیقات را در چرخه نوآوری قرار دهیم و بر فرایند تبدیل علم و دانش به فناوری، تبدیل فناوری به سامانه و سپس تجاری سازی آن برای زندگی مردم و استفاده جامعه تسلط پیدا کنیم. این امر می‌تواند تولید ثروت را نیز عملیاتی کنند که به موجب آن اقتصاد دانش بنیان تحقق می‌یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه می‌توان از نتیجه یک فکر و پژوهش مسیر فعالیت دانش بنیانی را باز کرد، اظهار کرد: با راه اندازی واحد مراقبت‌های دیابت، بیمارانی که در تب و سوز زخم‌های کهنه گرفتار بودند با بهره گیری از فناوری پلاسما به آرامش رسیدند. تلاش روزافزون خواهیم داشت تا جامعه پزشکی و فعالان این حوزه بیش از پیش با این موضوع ارتباط برقرار کنند و بتوانیم آن را در فرایند تحقیقات و درمان به کار گیریم و گسترش دهیم.

اسلامی بیان کرد: آب سنگین دارای مشتقاتی است که جز اقلام گرانبها و نادر محسوب شده و ایران آب سنگین را در داخل تولید می‌کند که پایه بسیاری از تحولات تکنولوژیک است. داروهای نسل آینده را بر پایه اتریوم توسعه خواهیم داد که انقلاب بزرگی در حوزه داروسازی به شمار می‌رود و ما جزو پیشتازان در این عرصه هستیم. با توجه به اینکه تنها شرکت رادیو داروی ما تحریم است، اگر چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم رادیو دارو تولید و به این ظرفیت دست پیدا کنیم.

کد خبر 5982254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha