۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

رییس مرکز بهداشت سنندج خبر داد؛

کشف و ضبط ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی خارجی تاریخ مصرف گذشته در سنندج

کشف و ضبط ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی خارجی تاریخ مصرف گذشته در سنندج

سنندج_ رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج از کشف و ضبط ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی خارجی تاریخ مصرف گذشته در سنندج خبر داد.

محمد شاه‌ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازرسین بهداشت محیط این مرکز در پی نظارت‌های ویژه بر مراکز عرضه مواد غذایی مقدار قابل توجهی مواد غذایی با برند خارجی تاریخ گذشته را کشف و ضبط کردند.

وی افزود: مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و غذای آماده و همچنین مواد بهداشتی و آرایشی چون رابطه مستقیمی با سلامت مردم دارند باید طبق موازین کاملاً بهداشتی و به دور از هر نوع خطر تهدید سلامت به دست مشتریان عرضه شوند

رئیس مرکز بهداشت سنندج افزود: در روز گذشته در طی نظارت و بازرسی اکیپ‌های ضربت بهداشت محیط یک باب مرکز عرضه مواد خوراکی و تنقلات اقدام به عرضه مواد غذایی با برندهای خارجی متفاوت و تاریخ مصرف گذشته کرده که توسط کارشناسان این مرکز شناسایی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجناس و مواد خوراکی موجود در این فروشگاه که در یکی از مراکز تجاری معتبر شهر سنندج مستقر است با برندها و مارک خارجی بود و طی بازدید صورت گرفته مقدار قابل توجه ۴۰۰ کیلو گرم از این مواد تاریخ گذشته بوده و غیر قابل مصرف طی صورت جلسه‌ای ضبط شد.

شاه‌ویسی افزود: کلیه این مواد پس از سیر مراحل قانونی و کسب مجوز قضائی معدوم و متصدیان این واحد نیز به مراجع قضائی معرفی و برابر قانون اقدام خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: برند و مارک خارجی مواد غذایی دلیل بر سلامت و اعتبار این اقلام نیست و حتی با فرض اصالت کالا هم نمی‌توان از مراحل حمل و نقل و شرایط نگهداری بهداشتی اطمینان حاصل کرد و چه بسا در این زمینه دلالان و سود جویان با مخدوش کردن برچسب تاریخ مصرف، مواد تاریخ گذشته را به مشتریان عرضه می‌دارند که این مهم سلامت مردم را در معرض مخاطره قرار می‌دهد.

شاه ویسی در پایان خاطرنشان کرد: صرف عرضه مواد غذایی در یک مکان به اصطلاح لوکس نمی‌تواند دلیلی بر سالم بودن این مواد باشد و لازم است همشهریان فهیم در هنگام خرید مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی به مواردی که نشان از سلامت کالا دارد همچون تاریخ تولید و انقضا، نشان سیب سلامت و شرایط نگهداری در محیط و مواردی از این قبیل توجه فرمایند.

کد خبر 5982445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha