۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

روش خرید شیر برقی در سال جدید میلادی ۲۰۲۴

روش خرید شیر برقی در سال جدید میلادی ۲۰۲۴

در خرید شیر برقی در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ باید دقت کرد یکی از شرکت‌های مورد اعتماد شرکت کنترل با ما است که سال‌ها در زمینه فروش انواع شیر برقی فعالیت دارد.

به گزارش گروه بازار در خرید شیر برقی در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ باید دقت کرد یکی از شرکت‌های مورد اعتماد شرکت کنترل با ما است که سال‌ها در زمینه فروش انواع شیر برقی فعالیت دارد. نوشته‌ای که پیشروی شماست راهنمای کامل خرید شیر برقی است.

شیر برقی چیست؟

شیرهای برقی یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت‌ها و فرایندهای مختلف هستند. این تجهیزات با استفاده از فناوری‌های مدرن، امکان کنترل دقیق و اتوماتیک جریان مایعات و گازها را فراهم می‌کنند.

شیر برقی

انواع شیر برقی:

شیر برقی بر دو نوع هستند:

شیر برقی سلونوئیدی:

این نوع شیر برقی صرفاً جهت باز و بست مسیر جریان استفاده می‌شوند. این نوع شیر برقی دارای یک بوبین برقی است که با تحریک جریان برق، بوبین عمل می‌کند و شیر باز یا بسته می‌شود. این نوع شیر برقی، تنوع بسیار زیادی دارد و باید باتوجه‌به مشخصات سیستم، آن را انتخاب کرد که در قسمت نحوه انتخاب شیر برقی در مورد آن توضیح می‌دهیم.

شیر برقی موتوری:

شیر برقی موتوری نوعی شیر است که از یک موتور الکتریکی برای باز یا بسته کردن مکانیزم خود استفاده می‌کند. این نوع شیر برای انواع کاربردهای کنترل مسیر جریان سیالات مختلف، از راه دور استفاده می‌شود. برای انتخاب یک شیر برقی موتوری، به علت این که سیالات ویژگی‌های بسیار متنوعی دارند و شرایط کاری و عملکردی آنها بسیار متفاوت است، باید دقت فراوانی در مناسب‌بودن شیر با شرایط سیال داشته باشیم.

چه زمانی باید از شیر برقی استفاده کرد؟

زمانی که بخواهیم مسیر جریان یک مایع یا گاز را به‌صورت برقی و از راه دور باز کنیم یا ببندیم و یا میزان سیال عبوری را کنترل کنیم. شیرهای برقی بادقت بالا و قابلیت اتوماسیون در انواع صنایع مختلف، باعث بهبود کنترل فرایندها، افزایش بهره‌وری، و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند.

در زیر، به برخی از کاربردهای متداول شیرهای برقی در صنایع گوناگون اشاره خواهیم کرد.

کاربردهای شیرهای برقی در صنایع مختلف: افزایش بهره‌وری و کنترل بهتر فرایندها

شیر برقی کنترل با ما

شیرهای برقی در صنایع نفت و گاز، شیمیایی، آب و فاضلاب، غذایی، خودروسازی، تأسیسات گرمایش و سرمایش، فلزات و ذوب، و کشاورزی برای کنترل دقیق جریان سیالات استفاده می‌شوند. این تجهیزات با دقت بالا و قابلیت اتوماسیون، بهبود بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه جریان سیالات در صنایع مختلف را فراهم می‌کنند، از جمله کنترل دما، فشار، و جریان مواد.

چگونه یک شیر برقی انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب یک شیر برقی، باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید.

  • نوع سیال: به‌عنوان یک قاعده کلی، شیرهای برقی برای کار با سیالات بدون ذرات جامد مانند آب، روغن، فرآورده‌های نفتی، بخار، هوای فشرده یا سیالات انتقال حرارت طراحی شده‌اند. این اطلاعات مهم به شما امکان می‌دهد، مکانیزم شیر برقی مناسب کاربرد خود را پیدا کنید.
  • نوع کنترل شیر: باید مشخص کنید که شیر برقی را صرفاً جهت باز و بست مسیر جریان می‌خواهید یا برای کنترل میزان جریان عبوری
  • قطر اسمی (DN): اتصالات و قطر لوله‌ها باتوجه‌به کشور یا منطقه جغرافیایی که قرار است در آن استفاده شود و باتوجه‌به سیالی که برای آن استفاده خواهد شد، توسط نیاز سیستم و استانداردها مشخص می‌شود.
  • تعداد پورت خروجی: انتخاب تعداد پورت‌های یک شیر برقی (۲، ۳، ۴ یا ۵) به کاربرد موردنظر بستگی دارد:
  • ولتاژ تغذیه: ولتاژ تغذیه شیرهای برقی می‌تواند به‌صورت AC و هم DC باشد. به‌صورت ۲۲۰
  • حالت اولیه شیر: بسته به کاربرد شما و به‌منظور بهینه‌سازی زمان تأمین برق، می‌توانید بین شیر برقی نرمال بسته (NC) و شیر برقی نرمال باز (NO) یکی را انتخاب کنید.
  • درجه حفاظتی (IP): برای محیط موردنظر باید شرایط خارجی را بررسی کنید. همچنین می‌توانید درجه حفاظتی پایین‌تری را انتخاب کنید و شیر را از راه دور در منطقه‌ای با رطوبت کمتر نصب کنید.
  • جنس شیر: شیرهای برقی معمولاً از جنس برنج (ایدئال برای آب، سوخت، هوا یا گاز بی‌اثر)، استیل (برای مایعات یا گازهای خورنده، مایعات محصولات غذایی)، پلاستیک (عمدتاً در بخش‌های مواد غذایی و شیمیایی)، آلومینیوم (عمدتاً شیرهای مخصوص گاز)، تفلونی (مخصوص اسید و سیالات با خورندگی بالا)، چدنی (عموماً برای سیال آب استفاده می‌شود) ساخته شده‌اند.
  • مناطق انفجاری ATEX: باید مشخص شود منطقه نصب شیر برقی منطقه انفجاری است یا خیر.
  • فشار سیال: داتستن حداقل و حاکثر فشار کاری سیال، برای انتخاب شیر برقی مناسب بسیار مهم است، زیرا شیرهای برقی سلونوییدی اکثراً یک فشار حداقلی را برای باز کردن نیاز دارند و هر نوعی از شیرهای برقی سلولنوییدی یا موتوری تحمل فشار مشخصی را دارد.
  • دمای سیال: هر نوعی از شیرهای برقی سلولنوییدی یا موتوری محدوده تحمل دما مشخصی را دارد که در اتخاب شیر مناسب حتماً باید مد نظر قرار گیرد
  • ساختار عملکرد شیر: شیرهای برقی در سه حالت مختلف کار می‌کنند: مستقیم، نیمه مستقیم، عمل، غیر مستقیم (پایلوت). شیرهای غیرمستقیم برای عملکرد صحیح نیاز به حداقل اختلاف فشار ۰.۵ بار دارند. این مزیت را می‌دهد که شیرهایی که به طور غیر مستقیم کار می‌کنند می‌توانند جریان‌های بزرگ را با یک سیم پیچ نسبتاً کوچک کنترل کنند و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش دهند. شیرهای مستقیم در اکثر موارد سریع‌تر از شیرهای غیر مستقیم هستند
  • اتصال شیر: شیر برقی دارای اتصالات فلنج، رزوه و کلمپ است که متناسب با نیاز سیستم باید انتخاب شود.

خرید شیر برقی

هنگامی که همه این عوامل را بدانیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که شیر برقی که انتخاب می‌کنیم برای کاربرد ما مناسب است.

کنترل با ما تأمین‌کننده و واردکننده انواع شیرهای برقی و شیرهای موتوری

شرکت کنترل با ما و آراد کنترل حدود دو دهه است که در زمینه واردات و تأمین تجهیزات صنعتی فعالیت می‌کند همین‌طور در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنعتی، طراحی و اجرای پروژه‌های اتوماسیون نیز فعالیت داشته است. این مجموعه با پشتوانه تجربة فراوان خود در زمینه ماشین‌سازی و اجرای پروژه‌های کنترل و اتوماسیون و همین‌طور واردات انواع تجهیزات صنعتی، بهترین مشاور در زمینه خرید هدفمند و هوشمندانه این تجهیزات است. کنترل با ما قابلیت تأمین تجهیزات با ویژگی‌های خاص از برترین و معتبرترین برندها در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله تجهیزات اندازه‌گیری، کنترل، اتوماسیون، ابزاردقیق، هیدرولیک، پنوماتیک و انواع شیرهای برقی سلونوئید را دارا است. این مجموعه در طی فعالیت خود با واحدهای بزرگ و کوچک از جمله شرکت‌ها، کارخانه‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و سایر مجموعه‌های صنعتی، تأسیساتی، آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و آموزشی همکاری داشته و اقدام به دادن مشاوره و تأمین تجهیزات موردنیاز مشتریان خود با بهترین کیفیت و قیمت نموده است.

قیمت شیر برقی:

قیمت شیر برقی به‌شدت به نوع و برند و ویژگی‌های آن بستگی دارد. قیمت شیر برقی می‌تواند از یک شیر برقی ارزان آب که از جنس پلاستیک یا برنج است و محدوده قیمتی حدود ۳۰۰ هزار تومان با سایز ۲/۱ اینچ را دارد باشد تا شیرهای بزرگ ۴ اینچ و بزرگ‌تر استیل با تحمل دما و فشار بالا با برندهای اروپایی که می‌تواند تا محدوده قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر نیز وجود داشته باشد.

برندهای قابل تأمین شیر برقی سلونوئیدی

Parker,Faber, Asco, Gevax, ceme, Danfoss ,UNID, E.MC, TORK ،ODE ، Burkert

برندهای قابل تأمین شیر برقی موتوری

Honeywell, Tork, Proval, AUMA, JJ, Siemense

خرید شیر برقی از کنترل با ما

جهت خرید شیر برقی، ابتدا نوع آن را باتوجه‌به توضیحات ارائه شده انتخاب کنید. پس از انتخاب محصول مدنظر، مشخصات موردنیاز خود را تکمیل نموده و آن را برای کنترل با ما ارسال کنید. پس از بررسی درخواست توسط کارشناسان، پیشنهاد قیمت خدمت شما ارسال می‌گردد. درصورتی‌که پیش‌فاکتور مورد تأیید شما بود خرید محصول مدنظر، توسط مشتریان عزیز انجام می‌پذیرد.
و یا در صورت لزوم با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5983262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha